اپل، اولین شرکت آمریکا با ارزش یک تریلیون دلار - تکفارس 
اپل، اولین شرکت آمریکا با ارزش یک تریلیون دلار - تکفارس 
اپل، اولین شرکت آمریکا با ارزش یک تریلیون دلار - تکفارس 

اپل، اولین شرکت آمریکا با ارزش یک تریلیون دلار

وحید درگایی
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 22:16
اپل، اولین شرکت آمریکا با ارزش یک تریلیون دلار - تکفارس 

به نظر می رسد آنالیز های وال استریت راجع به ارزش اپل بازهم اشتباه از آب درآمده و حالا ارزش اپل بسیار بیشتر از گذشته شده است. ادامه خبر را در تکفارس بخوانید.پیشتر در ماه مارچ، بسیاری از آنالیزور های موفق وال استریت انتظار داشتند، اولین شرکتی که قرار است به ارزش یک تریلیون دلاری برسد آمازون باشد ولی ظاهرا آنالیز آن ها درست از آب در نیامده است. در آن زمان، با اینکه اپل، چیزی حدود ۱۴۰$ بیلیون دلار ارزش بیشتری از کمپانی آمازون داشت ولی بازهم آنالیزور ها اعتقادشان بر رسیدن زودتر آمازون به یک تریلیون دلار بود و این پیش بینی را داشتند که اپل، یک هفته بعد از آمازون به یک تریلیون دلار خواهد رسید. تنها بخشی از آنالیز ها که درست از آب در آمده، بخش زمان بندی آن است که تمام این پیش بینی ها را برای ماه آگوست در نظر داشتند و دقیقا امروز، در روز دوم ماه آگوست، وال استریت اعلام کرد که ارزش هر سهم اپل ۲۰۷٫۰۵$ دلار است و به طور کلی ارزش کمپانی اپل بیشتر از یک تریلیون دلار خواهد بود.

رسیدن به ارزش یک تریلیون دلار برای کمپانی اپل یک مقام بسیار مهم خواهد بود و ارزش معنوی بسیاری خواهد داشت، هم برای کمپانی و هم برای دو استیو (جابز و ووزنیاک)  موسس آن که در روز دروغ آپریل در سال ۱۹۷۶ کمپانی اپل را بنا کردند و جالب است که بدانید اپل اولین بار در سال ۱۹۸۰ در بورس به قیمت ۲۲$ برای هر سهم به فروش رفت.

البته این مساله هم لازم به ذکر است که اپل اولین شرکتی است که در آمریکا به ارزش یک تریلیون دلار می رسد و پیشتر نیز شرکت هایی در اقصا نقاط جهان به چنین چیزی دست پیدا کرده اند مانند شرکت پتروچاینا در سال ۲۰۰۷ که در چین به ارزش یک تریلیون دلاری رسید.

نظر شما کاربران تک‌فارس در رابطه با این موضوع چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید