فرانسه گوشی‌های هوشمند را برای دانش آموزان ممنوع اعلام کرد - تکفارس 
فرانسه گوشی‌های هوشمند را برای دانش آموزان ممنوع اعلام کرد - تکفارس 
فرانسه گوشی‌های هوشمند را برای دانش آموزان ممنوع اعلام کرد - تکفارس 

فرانسه گوشی‌های هوشمند را برای دانش آموزان ممنوع اعلام کرد

امیر مریخ
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 12:00
فرانسه گوشی‌های هوشمند را برای دانش آموزان ممنوع اعلام کرد - تکفارس 

طبق قوانین جدید این کشور دانش‌آموزان موظف هستند تا پس از ماه سپتامبر، استفاده از هر گونه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در فضا‌های آموزشی را متوقف کنند.

این قانون که هم اکنون شاهد تایید آن هستیم، در واقع یک بند از اقداماتی بود که امانوئل مکرون (Emmanuel Macron) در نطق‌های انخاباتی خود در موردش وعده‌هایی داده بود. پس از انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور فرانسه، این مسئله به عنوان یک مسئله‌ی قابل توجه برای سلامت عمومی جوانان فرانسه تبدیل شد و برای تایید به عنوان یک قانون راهی مجلس این کشور شد.

فرانسه پیش از این نیز استفاده‌ی صرف از گوشی‌های هوشمند را برای رانندگان (حتی در مورادی که رانندگان از حاشیه‌ی جاده حرکت می‌کنند) را در اوائل سال جاری ممنوع اعلام کرد، پس بعد از تصویب این قانون، تعیین قوانین در مورد گوشی‌های هوشمند حول محور جوانان و فضاهای آموزشی نیز خارج از تصور نبود.

آژانس خبری France Presse گزارش می‌دهد که یک نوع ممنوعیت از نوع ملایم در مورد گوشی‌های همراه هم اکنون و از سال ۲۰۱۰ در حال آزمایش است در این نوع ممنوعیت ما شاهد این هستیم که از استفاده از گوشی‌های هوشمند تنها در ساعات آموزشی مخالفت به عمل می‌آید ولی در قانون جدید، استفاده از گوشی همراه در همه‌ی اوقات آموزشی و حتی در زمان نهار نیز ممنوع اعلام شده است. با این حال حکومت فرانسه استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را در موارد آموزشی و تعلیمی به عنوان یک استثناء به حساب آورده، و استفاده از این ابزار را در این موارد خواص بلامانع در نظر گرفته است.

طرف‌های مخالف تصویب این قانون پیش از این، مشکلات لجیستیکی را برای جمع آوری گوشی‌های همراه ذکر کردند و عدم هماهنگی نهادهای مجری در مسئله را به عنوان مانعی تلقی کردند، آن‌ها به جای جمع آوری گوشی‌ها، پیشنهاد دادند تا سیگنال‌های الکترومغناطیسی مختل کننده به عنوان جایگزینی برای اقدام سابق استفاده شود. اما پژوهشگران در این زمینه احساس نگرانی کردند، آن‌ها از مصرف حتی بیش از سابق گوشی‌های هوشمند در صورت اتخاذ این روش نگران هستند و تمایل استفاده از اینترنت را به عنوانی سوختی که اعتیاد به دنیای مجازی را شعله‌ور می‌کند تلقی کردند. آن‌ها افزودند اعتیاد به دنیای مجازی باعث مشکلاتی از قبیل اختلالات خوابی و سوء استفاده‌های مختلف می‌شود. وزیر آموزش و تعلیم فرانسه ژین مایکل بلنکر (Jean-Michel Blanquer) در گفتگویی با خبرگزاری LCI News بیان کرد که ممکن است گوشی‌های هوشمند یک تکنولوژی پیشرفته به حساب بیایند اما آن‌ها نباید زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

امروزه، برآیند می‌شود که چیزی در حدود ۹۰ درصد از کودکان فرانسه با سنی بین ۱۲ تا ۱۷ سال، از دسترسی کامل به گوشی‌های هوشمند برخوردارند و گوشی هوشمند شخصی خود را به همراه دارند. بلنکر می‌گوید، این ممنوعیت، پیامی را به جامعه‌ی فرانسه می‌رساند. اما این سخن ممکن است دقیقا مخالف نحوه‌ی پیشروی باشد که دولت ایالات متحده در مورد استفاده از گوشی‌های هوشمند برای نوجوانان خود انتخاب کرده است. رئیس فدراسیون معلمین ایالات متحده، رندی وینگارتن (Randi Weingarten) به این نکته اشاره می‌کند که گوشی‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای امنیت و حفاظت تلقی می‌شود، این ابزار می‌توانند در مواقع اورژانسی به پدر و مادرها در مورد سلامت فرزندشان اطمینان بدهد. نظر شما چیست آیا قطع دسترسی کامل گوشی‌های هوشمند از نوجوانان روش مناسبی برای رشد این گروه سرنوشت ساز جامعه به نظر می‌رسد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید