فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ماهواره‌های خود را به سلاح و لیزر مجهز کند  - تکفارس 
فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ماهواره‌های خود را به سلاح و لیزر مجهز کند  - تکفارس 

فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ماهواره‌های خود را به سلاح و لیزر مجهز کند 

مسلم رفیعی
۷ مرداد ۱۳۹۸ - 21:00
فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ماهواره‌های خود را به سلاح و لیزر مجهز کند  - تکفارس 

امانوئل مکرن، رئیس جمهور فرانسه، در اوایل ماه جاری اعلام کرد که جهت حفاظت از ماهواره‌های این کشور، قصد تاسیس نیروی فضایی را دارد. به نظر می‌رسد که آن‌ها در‌این‌باره جدی هستند. وزیر دفاع فرانسه از پروژه توسعه ماهواره‌های نانو خبر داده است. طبق گزارش‌ها، این ماهواره‌ها به اسلحه و لیزر مجهز خواهند بود.

فلورانس پارلی (Florence Parly) وزیر دفاع فرانسه، اعلام کرده است که این کشور مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو از بودجه نظامی را به دفاع فضایی اختصاص می‌دهد و این مقدار تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۴/۳ میلیارد یورو خواهد رسید. این بودجه به ارتقای ماهواره‌های نظامی بندر سیراکیوس اختصاص داده می‌شود. این ماهواره‌ها توسط نیروی دریایی فرانسه اداره می‌شوند. ارتش خواهان نسل بعدی ماهواره‌ها است، نسلی که به دوربین‌های مخصوص شناسایی دشمنان و مسلسل و لیزر جهت غیر فعال کردن سایر ماهواره‌ها مجهز است.

وزیر دفاع فرانسه اظهار کرد که می‌خواهد گروهی از نانو ماهواره‌ها را به مدار زمین بفرستد تا از این طریق بتوانند از اشیاء استراتژیک محافظت کنند. وی در ادامه گفت که به دنبال سطحی از توانایی است تا بتوانند ماهواره‌های از دست رفته را به سرعت جایگزین کنند. براساس گزارش‌های Le Point، ارتش قصد دارد این سیستم را تا سال ۲۰۳۰ برقرار سازد.

 پارلی می‌گوید که هدف، حمله به ماهواره‌های دشمن نیست.

سیستم دفاعی Active یک استراتژی آفندی نیست بلکه کاربردی پدآفندی دارد. این سیستم می‌تواند در صورت تشخیص تعارض‌ دشمن به آن پاسخ دهد. این طرح در چارچوب پیمان فضایی قرار دارد، توافق‌نامه‌ای که به صراحت، چیزهایی مانند سلاح‌های هسته‌ای یا سایر سلاح‌های کشتار جمعی را ممنوع می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید