پیشتازی T-Mobile برای ارائه‌ی اینترنت ۵G - تکفارس 
پیشتازی T-Mobile برای ارائه‌ی اینترنت ۵G - تکفارس 
پیشتازی T-Mobile برای ارائه‌ی اینترنت ۵G - تکفارس 

پیشتازی T-Mobile برای ارائه‌ی اینترنت ۵G

علیرضا هاشمی
۸ مرداد ۱۳۹۷ - 20:30
پیشتازی T-Mobile برای ارائه‌ی اینترنت ۵G - تکفارس 

ارائه‌ دهندگان خدمات موبایلی در کشور الایات متحده، در تلاش هستند تا اتصال به اینترنت ۵G را برای کاربران خود فراهم سازند و شرکت خود را به عنوان اولین ارائه‌دهنده‌ی اینترنت ۵G به همگان معرفی کنند. برای جزئییات بیشتر با تکفارس همراه شوید.

هر از گاهی اخباری به گوش می‌رسد که مراحل پیشرفت این پروسه توسط شرکت‌های مختلف را نشان می‌دهد.‌ امروز مدیر ارشد فناوری شرکت T-Mobile خبری را در توییتر خود اعلام کرد که برای اولین بار توانسته اتصلات غیرمستقل ۵G NR را به همراه ۴G LTE برقرار کند.

این خبر منتشر شده امیدواری‌های بسیاری را ایجاد کرده است. فناوری ۵G همانطور که از نامش مشخص است، نسل بعدی اینترنت همراه برای انتقال داده‌ها محسوب می‌شود.

پسوند NR که در کنار ۵G قرار دارد مربوط به امواج رادیویی جدید است که محدوده‌ی آن توسعه یافته و در اتصالات ۴G LTE فرکانس آن در بازه‌ی بین ۴۵۰ مگاهرتز تا ۶۰۰۰ مگاهرتز است. از آن جایی که این نوع ۵G از فرکانس‌ها و سخت افزارهای ۴G LTE استفاده می‌کند، آن را غیرمستقل می‌دانند. در واقع می‌توان آن را یک نوع ارتقاء مهم (اما بسیار خیره‌کننده) به تکنولوژی فعلی ۴G LTE دانست. این امر باعث می‌شود تا شرکت‌ها با هزینه‌ی کمتر و با آسانی بیشتر چنین فناوری‌ای را با دستگاه‌های شبکه‌ی خود ادغام کنند زیرا تنها تغییرات ریزی را در سخت‌ افزار و نرم افزار را شامل می‌شود. به دلیل فرکانس‌های اضافه شده، گوشی‌های هوشمند نیازمند آنتن‌های بیشتری برای بهرمندی از این فناوری هستند. اولین محصولاتی که قرار است از این فناوری استفاده کنند، در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد. هنگامی که این تکنولوژی فعال بشود، فناوری‌های ارتباطی ۵G و ۴G  به یکدیگر متصل خواهند شد و وظیفه‌ی انتقال داده‌ها با پهنای باند پایینتر به ۴G سپرده می‌شود و در صورت نیاز به پهنای باند بیشتر ۵G به کار گرفته خواهد شد. نمی‌توان دقیقا گفت که چه مقدار سرعت اینترنت بهبود می‌یابد اما پژوهش‌های انجام شده حاکی از افزایش ۱۰ برابری سرعت اینترنت هستند.

اینترنت ۵G در آینده‌ی نزدیک استقلال بیشتری پیدا خواهد کرد و این به دان معناست هزینه‌های بیشتری در انتظار ارائه‌ دهندگان اینترنت همراه خواهد بود تا بتوانند محدوده‌ی فرکانس دستگاه‌های خود در بازه‌ی ۲۴۰۰۰ مگاهرتز تا ۵۳۰۰۰ مگاهرتز برسانند. برای فراگیری اینترنت ۵G و جایگزینی آن با اینترنت نسل فعلی، باید تغییرات اساسی در زیرساخت‌ها و نرم افزارهای موجود ایجاد شود. از آن جایی که فناوری ۵G غیر مستقل نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه‌ای است، بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن نمی‌روند و تمرکز خود را بر روی فناوری ۵G ‌مستقل خواهند گذاشت. ادغام اینترنت ۵G تنها کاربرانی را شاد می‌کند که نیاز به اینترنت با سرعت بالاتری دارند.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟

پیشتازی T-Mobile برای ارائه‌ی اینترنت ۵G - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید