“تایتان” محصول جدید امنیتی گوگل؛ رقابت این کمپانی با شرکت یوبیکو - تکفارس 
“تایتان” محصول جدید امنیتی گوگل؛ رقابت این کمپانی با شرکت یوبیکو - تکفارس 
“تایتان” محصول جدید امنیتی گوگل؛ رقابت این کمپانی با شرکت یوبیکو - تکفارس 

“تایتان” محصول جدید امنیتی گوگل؛ رقابت این کمپانی با شرکت یوبیکو

مصطفی اسماعیلیان
۳ مرداد ۱۳۹۷ - 22:49
“تایتان” محصول جدید امنیتی گوگل؛ رقابت این کمپانی با شرکت یوبیکو - تکفارس 

ساعاتی پیش، گوگل از محصول جدید خود با عنوان “کلید امنیتی تایتان” (Titan Security Keys) رونمایی کرد که ظاهری شبیه به کلید امنیتی شرکت یوبیکو (Yubico) دارد. با تکفرانس همراه باشید تا با این محصول آشنا شویم.

این کلید یک سخت‌افزار رمزگذاری و احراز هویت دو‌مرحله‌ای است که با اتصال به کامپیوتر و ساخت رمز، اجازه‌ی ورود کاربر را به بخش مورد نظر صادر می‌کند. با این دستگاه دیگر نیازی به روش‌های سنتی پسورد نیست، به‌علاوه کار با آن بسیار راحت‌تر است.

به گفته‌ی گوگل، هدف از ساخت کلید تایتان، افزایش امنیت کاربران گوگل در استفاده از سرویس‌های مختلف، به خصوص جیمیل است.

این دستگاه امنیتی در دو نسخه عرضه خواهد شد؛ یکی با قابلیت اتصال بلوتوث برای پشتیبانی از دستگاه‌های موبایل و دیگری با ورودی usb برای استفاده در انواع کامپیوترها.

از نظر ظاهری، طراحی کلید‌های تایتان بسیار شبیه به کلید امنیتی یوبیکو است و به همین دلیل به نظر می‌رسد سازندگان یوبیکو از معرفی “تایتانِ” گوگل خوشحال نباشند.

در‌این‌باره موسس شرکت یوبیکو گفت:

یوبیکو با تولید و برنامه نویسی محصولش در کشور آمریکا و سوئد شرایطی را فراهم آورده تا کاربران با استفاده از این محصول، امنیت بالاتری را تجربه کنند. حریم خصوصی کاربران برای ما بسیار مهم است …

پیشنهاد گوگل، کلید امنیتی با قابلیت اتصال بلوتوث است. درحالی که یوبیکو از قبل تولید و برنامه نویسی این نوع قابلیت را انجام داده بود اما بخاطر امنیت پایین وعمر کوتاه اتصالات بلوتوث تصمیم برعدم راه اندازی این محصول داشتیم. سطح امنیت و جفت شدن بلوتوث درمقایسه با NFC و USB بسیار پایین است، بعلاوه دستگاه نیاز به یک منبع باتری پیدا می کند.

حال باید دید که استفاده از قابلیت بلوتوث در کلید امنیتی به چه اندازه میتواند موفق عمل کند. هنوز مشخص نیست که کدام زیرمجموعه‌ی گوگل تولید کلیدهای امنیتی تایتان را برعهده دارد اما طبق ادعای این شرکت، تمام قسمت‌های برنامه نویسی تایتان اختصاصی و با بالاترین ضریب امنیت توسعه داده شده است.

تا  این لحظه قیمت کلیدهای امنیت سخت افزاری تایتان اعلام نشده است اما قرار است این محصول در چند روز آینده از تمامی فروشگاه‌های گوگل قابل تهیه باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید