سرعت پروژه هایپرلوپ الون ماسک شکسته شد - تکفارس 
سرعت پروژه هایپرلوپ الون ماسک شکسته شد - تکفارس 
سرعت پروژه هایپرلوپ الون ماسک شکسته شد - تکفارس 

سرعت پروژه هایپرلوپ الون ماسک شکسته شد

سید محمد معلمی
۲ مرداد ۱۳۹۷ - 20:15
سرعت پروژه هایپرلوپ الون ماسک شکسته شد - تکفارس 

پنج سال پس از اینکه متوجه شدیم قرار است پروژه‌ای به نام هایپرلوپ تولید شود و رکورد سرعت را جابه‌جا کند، فکر می‌کردیم که دیگر قرار نیست رکورد سرعت در دنیا بشکند ولی گویا به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد صدرنشینی الون ماسک با پروژه‌اش باشیم.

در ماه آگوست سال ۲۰۱۳  بود که الون ماسک برای راه‌اندازی پروژه هایپرلوپ خود دست به کار شد و از آن زمان نیز شرکت‌هایی همچون SpaceX و تسلا (کمپانی‌هایی که الون ماسک مالک آنهاست) برای تولید سخت‌افزار شروع به فعالیت کردند تا بتوانند این پروژه را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی نمایند تا با سرعتی که حداقل ۲۰ درصد از سریع‌ترین هواپیماهای دنیا بیشتر است حرکت نماید و افراد را از شهرهای مختلف جابه‌جا کند.

اما حالا با گذشت حدود پنج سال، هایپرلوپ الون ماسک فراتر از انتظار ظاهر شده و سرعت آن کمی بیشتر از سرعتی می‌باشد که انتظار می‌رفت.

اما حالا یک تیم تحقیقاتی به نام WARR Hyperloop متشکل از دانشجویان دانشگاه مهندسی آلمان رکورد جدیدی را از پروژه خود به جای گذاشته‌اند. در روز یک‌شنبه، آنها هایپرلوپ خود را امتحان کردند و مدعی شدند که رکوردی بالغ بر ۴۵۷ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده‌اند ولی این رکوردشکنی یک اشکال دارد و آن کوچک بودن وسیله می‌باشد.

در حالی که هایپرلوپ این تیم تحقیقاتی سایزی برابر با یک کودک دارد، اما این تیم تحقیقاتی که توسط ریچارد برنسون (سرمایه‌گذاری بریتانیایی) پشتیبانی می‌شود، می‌گوید که آنها تنها هایپرلوپ با این اندازه را امتحان کرده‌اند و توانسته‌اند سرعتی برابر با ۳۸۶ کیلومتر را به ثبت برسانند که این میزان از سرعتی که انتظار داشتند بیشتر بوده است.

یک شرکت استارتاپی دیگر که از سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده، قرار است در کشور فرانسه سیستمی را طراحی نماید که حدود ۳۲۰ متر طول دارد. ضمن اینکه این کمپانی می‌خواهد در سال ۲۰۱۹ یک قطار دیگر که بیش از ۱۰۰۰ متر طول دارد را مورد آزمایش قرار دهد.

یک شرکت کانادایی دیگر به نام TransPod نیز می‌خواهد نوعی قطار را طراحی کند. به علاوه، یک تیم بلژیکی هم‌اکنون در هلند در حال طراحی نوعی سیستم است که بتواند با پروژه SpaceX رقابت نماید.

به هر حال، پروژه‌ای به نام هایپرلوپ به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها متوقف شود زیرا روز به روز پیشرفت‌هایی در آن حاصل می‌شود بنابراین بهتر است اخبار مربوط به این فناوری را همیشه بررسی کنید تا از خواندن ارقام زیاد که به سرعت مربوط می‌شوند، شوکه نشوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید