فضاپیمای دراگون احتمالاً تا کریسمس راهی فضا شود - تکفارس 
فضاپیمای دراگون احتمالاً تا کریسمس راهی فضا شود - تکفارس 

فضاپیمای دراگون احتمالاً تا کریسمس راهی فضا شود

سجاد اسدی
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 19:28
فضاپیمای دراگون احتمالاً تا کریسمس راهی فضا شود - تکفارس 

احتمال دارد که ناسا تا فرارسیدن تعطیلات سال نو، هدیه خوبی از طرف ایلان ماسک دریافت کند و فضاپیمای SpaceX به ایستگاه بین‌المللی فضایی برسد.

ایلان ماسک، مدیر SpaceX گفته است که فضاپیمای دراگون احتمالاً پیش از فرا رسیدن سال نو موفق شود اولین فضانورد را از فلوریدا به ایستگاه بین‌المللی فضایی برساند.

ماسک در این رابطه در توییتر خود نوشت:

فعالیت‌های SpaceX همه طبق برنامه پیش می‌روند و با بررسی عمیق در این رابطه می‌توانم بگویم که دراگون و فالکون تا حدود ۱۰ هفته دیگر به هدف می‌رسند.

ماسک همچنین ادامه داد که در ماه نوامبر یا پیش از آن، پرتاب آزمایشی دراگون انجام می‌شود. پرتاب اصلی دراگون به همراه فضانوردان به منظور قرارگیری در محیط پرواز، هنوز برنامه ریزی نشده اما ماسک گفته است که فضاپیما تا اوایل سال ۲۰۲۰ برای حمل انسان‌ها آماده خواهد بود.

ناسا هنوز واکنشی به توییتر ماسک نداده است. کادر تبلیغاتی ناسا برنامه دارد تا فضانوردان را پس از پیمایش فضا طی قراردادها با SpaceX و بوئینگ به خاک آمریکا بازگردانده تا فضانوردان با یک فضاپیمای جدید راهی ایستگاه بین‌المللی فضایی شوند. البته برنامه‌ریزی هر دوی این فضاپیماها با مشکل مواجه شده و طبق برنامه پیش نرفته است، چرا که دراگون طی یک آزمایش زمینی و بدون سرنشین، منفجر شد.

در ماه سپتامبر بود که جیم بردینشتاین، مدیرعامل ناسا در توییتر در طی زمان آماده‌سازی فضاپیمای بزرگ SpaceX در بوکا چیکا واقع در تگزاس، تلنگری به ماسک زد. سپس این ماسک بود که این تلنگر را پاسخ داد و درباره به تعویق افتادن اجرای سیستم پرتاب فضایی موشک ناسا اظهار نظر کرد.

ناسا، بوئینگ و SpaceX همگی امیدوار بودند تا برنامه‌های تبلیغاتی خود را تا سال ۲۰۱۹ به انجام رسانند. اما حالا به نظر می‌رسد که تاریخ محتمل‌تر برای این رویداد‌ها سال ۲۰۲۰ باشد و ناسا در تلاش است تا مطمئن شود که فضاپیمای جدیدش سال آینده آماده پرتاب باشد. به همین دلیل است که توافق ناسا با آژانس فضایی روسی با نام روسکازموس برای جابه‌جایی فضانوردان میان زمین و مدار آن برای ماه مارچ برنامه‌ریزی شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.