کنترل دستگاه حفاری شرکت بورینگ با دسته‌ی ایکس باکس - تکفارس 
کنترل دستگاه حفاری شرکت بورینگ با دسته‌ی ایکس باکس - تکفارس 

کنترل دستگاه حفاری شرکت بورینگ با دسته‌ی ایکس باکس

مصطفی اسماعیلیان
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - 13:30
کنترل دستگاه حفاری شرکت بورینگ با دسته‌ی ایکس باکس - تکفارس 

شرکت بورینگِ (Boring) ایلان ماسک به اجرای ایده ها و طرح های عجیب و غریب معروف است. چند روز پیش، حساب تویتر این شرکت ویدیویی با عنوان “بهترین بازی ویدیویی” از دستگاه حفاری منتشر کرد که تنها به‌وسیله‌ی دسته‌ی ایکس باکس کنترل می‌شود. با تکفارس همراه باشید.

هنوز مشخص نیست که این ایده‌ی عجیب توسط ایلان ماسک مطرح شده باشد یا نه، اما از آنجایی که او موسس شرکت بورینگ است و بیش‌تر طرح‌ها را شخصا پیاده‌سازی می‌کند، می‌توان انتظار داشت ایده‌ی کنترل دستگاه حفاری با دسته‌ی ایکس باکس نیز از ذهن خلاق او شکل گرفته باشد.

تاکنون بورینگ حرفی از هدف ساخت این وسیله نزده است و ممکن است مانند دیگر شیرین‌کاری‌های ایلان ماسک، صرفا برای کمک به تبلیغات این شرکت طراحی شده باشد اما در این بین شانسی هم وجود دارد که او از این سیستم کنترلی جدید به عنوان روشی موثر برای پروژه‌ی عظیم حفاری خود استفاده کند.

چرا دستگاه حفاری؟

ایده‌ی اولیه‌‌ی کار بر روی ماشین‌های حفاری از آنجایی آغاز شد که شرکت بورینگ مشغول پروژه‌ی ساخت شبکه‌ی عظیم تونلی در زیر شهرها بود تا از این روش بتواند ترافیک خیابان ها را کنترل کند. از این رو به ماشین‌های حفاری قدرتمندی نیاز داشت تا با سرعتی بیش‌تر از دستگاه های حفاری مرسوم بورینگ عملیات را انجام داده و به مقدار قابل توجهی هزینه ساخت و ساز پروژه را کاهش دهند.

در این نوع سیستم، تمام وسایل نقلیه با سرعتی بالغ بر ۲۴۰ کلیلومتر بر  ساعت بر روی جایگاه هایی در داخل تونل به حرکت در می‌ آیند. در ورودی های این تونل آسانسور هایی تعبیه شده است تا وسایل نقلیه را همراه با سرنشینان به داخل خیابان به تونل‌های زیرزمینی منتقل کند. به این صورت عابرین پیاده و دوچرخه سواران میتوانند در امنیت بیشتری از خیابان ها استفاده کنند. بعد از انتقال ماشین ها به خطوط زیرزمینی، جایگاه های درون تونل به حرکت در آمده و ماشین‌ها را به سمت شریان و تونل اصلی هدایت می‌کنند. این شریان‌های فرعی به هیچ عنوان توقف نخواهند داشت و پیوسته در حال حرکت‌اند. از این رو این تونل‌های زیرزمینی حداکثر بهره‌وری را در مقایسه با سیستم تردد خیابانی دارند.

ایلان ماسک در این باره گفت:

تفاوت بزرگ این سیستم با مترو های زیرزمینی این است که شما هیچ وقت نیاز به توقف در ایستگاه‌ها ندارید و مستقیم به مقصد منتقل خواهید شد.

کنترل دستگاه حفاری شرکت بورینگ با دسته‌ی ایکس باکس - تکفارس 

دستگاه حفاری شرکت بورینگ

همانطور که احتمالا بدانید، ایلان ماسک علاوه بر موسس شرکت بورینگ، در کمپانی‌های بزرگی همچون SpaceX و تسلا نیز فعالیت حرفه‌ای دارد. از این رو نمونه‌ی اولیه و آزمایشی این شبکه‌ی زیرزمینی در زیر ساختمان اصلی شرکت SpaceX کالیفرنیا ساخته شده است. قرار است این سیستم تردد برای اولین بار در شیکاگو و ساحل شرقی اجرا شود. همچنین ساخت یک تونل زیرزمینی بین مسیر پرتردد استادیوم لس‌آنجلس با دیگر مسیرهای حمل‌ونقلی نیز در لیست ساخت و ساز پروژه قرار دارد. اجرای این مسیرهای کوچک میتواند پیشرفت بزرگی برای ساخت یک سیستم حمل‌ونقلی عظیم در زیر شهر باشد.

اولین ایده‌ی ساخت دستگاه حفاری در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت، زمانی که ماسک در ترافیک شدیدی گیر کرده بود و همان موقع در تویتر خود نوشت:

معطل شدن در ترافیک من را دیوانه می‌کند. میخوام یک دستگاه حفاری بسازم و شروع به کندن زمین کنم.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این دستگاه حفاری چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید