الون ماسک، باسابقه‌ترین مدیر خودروسازی - تکفارس 
الون ماسک، باسابقه‌ترین مدیر خودروسازی - تکفارس 
الون ماسک، باسابقه‌ترین مدیر خودروسازی - تکفارس 

الون ماسک، باسابقه‌ترین مدیر خودروسازی

سجاد اسدی
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - 13:30
الون ماسک، باسابقه‌ترین مدیر خودروسازی - تکفارس 

هرچند برای بسیاری از ما تسلا یکی از تازه‌واردان صنعت خودروسازی در جهان محسوب می‌شود، اما الون ماسک (Elon Musk) به قدیمی‌ترین مدیر فعال در این بخش تبدیل شده است.

این موفقیت زمانی به دست آمد که دیتر تسچه (Dieter Zetsche)، مدیر عامل آلمانی که از سال ۲۰۰۶ کار خود را در این عرصه آغاز کرده، در ماه می (May) ‌بازنشسته شد.

الون ماسک که کار خود را به عنوان مدیر تولیدکننده خودرو‌های الکتریکی از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده، موفق شده است تا در زمان مدیریت خودش رکورد‌های بسیاری را بشکند. این سازنده ماشین‌های الکتریکی با تولید ۸۷۰۴۸ وسیله نقلیه، به رکورد بیشترین میزان تولید رسیده است. همچنین رکورد او و شرکتش در تحویل وسایل نقلیه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به عدد ۹۵۲۰۰ رسید. در حد فاصل ماه‌های آپریل تا ژوئن ۲۰۱۹، تسلا موفق به تولید ۷۲۵۳۱ مدل، ۳ سدان و تحویل ۷۷۵۵۰ خودرو شد. در میان این اعداد و ارقام، ۱۴۵۱۷ خودرو SX تولید و ۱۷۶۵۰ مدل از این خودرو‌ها نیز تحویل داده شده اند.

ماسک بارها کارمندان خود را برای رسیدن به اهداف این شرکت تشویق کرده تا بتوانند به اهداف سه ماهه خود برسند. این درحالیست که این شرکت با نزدیک شدن به دوران سه ماهه خود، موفق شده تا تولیدات مازاد داشته باشد.

پیشتر نیز ماسک برای رسیدن به جایگاه قدیمی‌ترین مدیر این صنعت رقیبان سرسختی داشت که کارلوس گوسن (Carlos Ghosn) به دلیل فساد مالی از مدیریت رنو-نیسان-میتسوبیشی کنار گذاشته شد. ماه گذشته مدیر میتسوبیشی، اوسامو ماسوکو (Osamu Masuko) نیز از این شرکت جدا شد. ‌هارالد کروگر (Harald Kruger) دیگر رقیب ماسک بود که پیش‌تر بازنشستگی خود را از بی ام دابلیو اعلام کرد. با این اوصاف، تنها آکیو (Akio)، مدیر تویوتا سابقه‌ای نزدیک به الون ماسک دارد. این مدیر باسابقه، از سال ۲۰۰۹ در این عرصه فعالیت می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید