احتمال رسیدن هایپرلوپ به مرکز فضایی اپل - تکفارس 
احتمال رسیدن هایپرلوپ به مرکز فضایی اپل - تکفارس 
احتمال رسیدن هایپرلوپ به مرکز فضایی اپل - تکفارس 

احتمال رسیدن هایپرلوپ به مرکز فضایی اپل

سید محمد معلمی
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 18:30
احتمال رسیدن هایپرلوپ به مرکز فضایی اپل - تکفارس 

مرکز فضایی اپل احتمالاً به بخشی از مسیر تکنولوژی فوق پیشرفته حمل‌ونقل کالیفرنیا به نام هایپرلوپ متصل شود.

اعضای شورای شهر کوپترتینو در یک گردهمایی عمومی که روز سه‌شنبه برگزار شد اعلام کردند که قصد دارند به زودی از سرویس حمل‌ونقل فوق پیشرفته هایپرلوپ که توسط الون ماسک اختراع شده در شهر خود رونمایی کنند.

بری چنگ، یکی از نمایندگان شورای شهر در این گردهمایی گفت: ما در حال رایزنی با هایپرلوپ برای اتصال یکی از خطوط خود به اینجا هستیم. اگر این اتفاق رخ دهد، مسیر مرکز شهر تا دانشکده DeAnza از چند ساعت به چند دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

این خبر زمانی منتشر شد که شورای شهر به قانون افزایش مالیات برای سرویس حمل‌ونقل عمومی جهت کاهش ترافیک رأی منفی داد. بر اساس این قانون، مالیات از شرکت‌های متوسط و پردرآمد و بر اساس تعداد کارمندان دریافت می‌شود بنابراین بخش عمده‌ای از درآمد این مالیات توسط اپل پرداخت خواهد شد زیرا انتظار می‌رود در مرکز فضایی اپل، بیش از ۱۲۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

میشائل فولکس، مدیر امور دولتی و محلی اپل، در گردهمایی برگزار شده، اگرچه اسمی از هایپرلوپ نیاورد ولی مدعی شد که مقامات شهر می‌توانند با کارشناسان حوزه راهکارهای آینده حمل‌ونقل مشورت نمایند تا بتوانند به روش‌های کارآمد، خلاقانه و بلندمدت دست یابند.

ژورنال تجاری Silicon Valley گزارش داده که چنگ و شهردار کوپرتینو، دارسی پائول، تا به حال با شرکت‌های تکنولوژی حمل‌ونقل هایپرلوپ دیدارهایی داشته‌اند که این کمپانی‌ها در اکثر نقاط جهان مانند اوکراین و کلیولند تفاهم‌نامه‌های تجاری به امضا رسانده‌اند.

دارسی پائول می‌گوید: در حال حاضر، ما تا کنون هیچ اقدام رسمی انجام نداده‌ایم و در جایگاهی نیز نیستیم که بخواهیم هر نوع سیستم حمل‌ونقلی راه‌اندازی نماییم. خودِ من به شخصه بسیار علاقه‌مند هستم تا با دیدارهای گوناگون، بتوانیم گزینه‌های متعددی را برای سیستم حمل‌ونقل عمومی در اختیار داشته باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید