وعده جدید ایلان ماسک درباره هایپرلوپ - تکفارس 
وعده جدید ایلان ماسک درباره هایپرلوپ - تکفارس 
وعده جدید ایلان ماسک درباره هایپرلوپ - تکفارس 

وعده جدید ایلان ماسک درباره هایپرلوپ

سید محمد معلمی
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - 20:30
وعده جدید ایلان ماسک درباره هایپرلوپ - تکفارس 

سرویس جدید حمل‌ونقل که ایلان ماسک قرار است آن را در آینده‌ای نزدیک گسترش دهد و هایپرلوپ (Hyperloop) نام دارد، اخیراً توانسته رکورد جدیدی را به ثبت برساند. این وسیله در مسابقات سری چهارم SpaceX Hyperloop Pod توانست با سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. پس از اینکه تأیید شد هایپرلوپ رکورد دیگری را شکسته است، ایلان ماسک وعده داد مسابقات سال آینده در تونلی به طول ۱۰ کیلومتر برگزار خواهد شد که در آن چندین پیچ هم وجود خواهد داشت.

اگرچه این پیروزی توانست سرویس جدید حمل‌ونقل را یک گام دیگر به استفاده عمومی نزدیک‌تر کند ولی شرکت TUM (تیم توسعه دهنده هایپرلوپ) رکورد قبلی را به میزان ۶٫۵ کیلومتر بهبود بخشید که از هدف این پروژه یعنی ۱۲۲۳ کیلومتر بر ساعت بسیار کمتر است. لازم به ذکر است که رکورد پیشین هم توسط همین تیم به ثبت رسیده بود.

ایلان ماسک در اکانت توییتری خود نوشت:

مسابقات هایپرلوپ سال آینده در تونلی پیچ‌درپیچ با عرض ۱۰ کیلومتر برگزار می‌شود

تیم TUM انتظار داشت با استفاده از وسیله‌ای که پارسال تولید شد و می‌توانست سرعت را دو برابر کند، رکورد بهتری را به ثبت برساند ولی تسلراتی (Teslerati) گزارش داد که وسیله مذکور به علت آسیبی که دید، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت. واگن‌های هایپرلوپ که در آزمایش‌ها به کار می‌روند، تنها ۷۰ کیلوگرم وزن و ۱٫۷ متر طول دارند و نسبت به آن چیزی که قرار است در سرویس حمل‌ونقل عمومی استفاده شود، کوچک‌تر هستند.

ایده ایلان ماسک در مورد تونل سال بعد که می‌خواهد مسابقات را در آن برگزار کند، تغییر بسیار بزرگی به حساب می‌آید زیرا با طول ۱۰ کیلومتری که دارد، نسبت به مسیرهای آزمایشی فعلی حداقل ۳ برابر شده است و وجود یک پیچ در جاده سبب خواهد شد هایپرلوپ‌های آزمایشی به نمونه‌های واقعی شباهت زیادی پیدا کنند.

به هر ترتیب، گویا امروزه واگن جدید هایپرلوپ مراحل نهایی تولید خود را سپری می‌کند ولی مشخص نیست در نهایت در کدام شهر به کار خواهد رفت. در ایستگاه‌های مسابقات امسال، به نظر می‌رسد ایلان ماسک و آقای استیو دیویس (Steve Davis) رئیس شرکت بورینگ (Boring) در مورد بزرگ‌تر کردن واگن به میزان ۲۰۰ متر مذاکراتی داشتند. ضمن اینکه کسی نمی‌داند آیا شرکت بورینگ قصد دارد تونل بزرگ‌تر دیگری آماده کند یا خیر ولی با شرایط فعلی، انتظار می‌رود تونلی ساخته شود که مسیر مستقیمی را طی می‌کند و قرار است تا سه سال آینده از آن رسماً رونمایی گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید