یک گوشی ایده‎‎آل چه ویژگی‎هایی دارد؟ - تکفارس 
یک گوشی ایده‎‎آل چه ویژگی‎هایی دارد؟ - تکفارس 
یک گوشی ایده‎‎آل چه ویژگی‎هایی دارد؟ - تکفارس 

یک گوشی ایده‎‎آل چه ویژگی‎هایی دارد؟

پوریا اسدی
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - 17:00
یک گوشی ایده‎‎آل چه ویژگی‎هایی دارد؟ - تکفارس 

آخرین گزارش از مجموعه‌ی محبوب AnTuTu، به سوال در ذهن بسیاری ازخریداران گوشی ایده‌آل پاسخ داده است یعنی با  توجه به نسبت ارزش به قیمت ، کدام یک را باید انتخاب کرد؟ این گزارش شامل میلیون‌ها کاربر جهانی است که نتایج خود را به پایگاه داده در آوریل-ژوئن ارائه داده‌اند. با توجه به آمار، اندازه‌ی صفحه نمایش گوشی‌ها به ویژه در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، افزایش یافته است. بنابراین، کدام مشخصات گسترده از یک گوشی مدرن است که به احتمال زیاد نسبت ارزش به قیمت بالاتری دارد؟

خوب، در حالت ایده‌آل، شما با اکثر گوشی‌های دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی، تراشه‌ی اسنپدراگن، وضوح صفحه‌نمایش ۱۰۸۰p، حافظه‌ی ذخیره سازی ۶۴ گیگابایت، رم ۴ گیگابایت و آندروید ۸٫۰ Oreo راضی خواهید شد و اجازه ندهید کسی به شما بگوید که استحقاق آن را ندارید! البته اینها محبوب‌ترین مشخصات در نمودار زیر هستند. به خاطر داشته باشید که افراد معمولا گوشی‌های جدید خود را به جای دستگاه‌های قدیمی ‌برای بنچمارک به کار می‌گیرند، از این رو، مسابقه محبوبیت مشخصات “احتمالا تنها برای گوشی‌های عرضه شده در نیمه اول سال جاری معتبر است.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، افزایش اندازه صفحه نمایش در سال گذشته بیشترین رکورد را داشته است، بنابراین حرکت به قطر ۵٫۵ اینچ  و به دنبال آن ۶ اینچ، قابل توضیح است. رشد سهم بازار ۶ اینچی‌ها نیز قابل توجه است و گفته می‌شود که آنها به زودی جایگاه ۵٫۵ اینچی را به عنوان محبوب ترین اندازه خواهند گرفت. با این حال، آنچه که ما را شگفت زده کرد رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل، مانند Galaxy S8 یا S9 بود که تنها سهم کوچکی را در بازار اشغال کرده است، در حالی که به نظر می‌رسد ۱۰۸۰p  نقطه تعادل بازار است. البته که پرچم‌داران گوشی‌های چینی معمولا با رزولوشن FHD یا +FHD عرضه می‌شوند پس این هم می‌تواند توضیحی برای این اتفاق باشد.

ما از افزایش سالانه در رم و اندازه‌های حافظه ی ذخیره سازی به طور متوسط، راضی هستیم اما بیشتر از همه، ما خوشحال شدیم که محبوب‌ترین نسخه آندروید در حال حاضر Oreo است. البته افراد معمولا از گوشی جدید یا گوشی قدیمی خود ‌بعد از یکبه‌روزرسانی اصلی نرم افزاری بنچمارک می‌گیرند، بنابراین پایگاه داده کل Q2 در اینجا احتمالا به گوشی‌های معاصر تمایل دارد و این یک نکته‌ی مهم است.

یک گوشی ایده‎‎آل چه ویژگی‎هایی دارد؟ - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید