انتوتو: ترند بازار به سمت گوشی های ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی است - تکفارس 
انتوتو: ترند بازار به سمت گوشی های ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی است - تکفارس 
انتوتو: ترند بازار به سمت گوشی های ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی است - تکفارس 

انتوتو: ترند بازار به سمت گوشی های ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی است

افشین نوری
۲۴ دی ۱۴۰۱ - 21:58
انتوتو: ترند بازار به سمت گوشی های ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی است - تکفارس 

بنچمارک انتوتو به‌تازگی حقایقی را درباره ترند فعلی بازار گوشی هوشمند منتشر کرده است که دید بهتری از این بازار در اختیار ما قرار می‌دهد‌. 

طبق این گزارش، قابلیت‌هایی که قبلا فقط روی گوشی‌های پرچمدار، مثلا گوشی‌هایی با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، یافت می‌شد اکنون در اکثر گوشی‌های بازار محبوبیت پیدا کرده‌اند. 

براساس یافته‌های انتوتو، ۳۲.۴ درصد گوشی‌های بازار دارای قطر ۶.۷ اینچی هستند که بیشترین درصد را له خودش اختثاص داده است. گوشی‌های ۶.۶ اینچی ۲۳ درصد بازار را تشکیل می‌دهند. مدل‌های ۶.۸ اینچی نیز با ۱۳.۷ درصد در رده سوم جای گرفته‌اند. این سه سایز، حدود ۶۹ درصد گوشی‌ها را شامل می‌شوند‌. بنابراین کاربران، گوشی‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ را ترجیح نمی‌دهند. از طرف دیگر، وضوح نمایشگر Full HD+ (یا ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل) با سهم ۳۸.۴ درصد محبوب‌ترین وضوح نمایشگر گوشی در بازار بوده است. 

در بخش نرخ نوسازی، فرکانس ۶۰ هرتزی در حال از دست ترند خود است و حالا نرخ ۱۲۰ هرتزی در حال رواج یافت است. با این‌حال، هنوز اکثر گوشی‌های بازار (۴۸ درصد) دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز هستند، اما در کوتاه مدت این شرایط له نفع نرخ ۱۲۰ هرتز تغییر خواهد کرد. 

از طرف دیگر، تراشه‌های کوالکام بر بازار گوشی هوشمند حکمرانی می‌کنند و سهم ۶۰ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. در رده بعدی، تراشه‌های مدیاتک با ۲۵.۳ درصد قرار دارند. در بخش حافظه، گوشی‌های با رم ۴، ۶ و ۸ گیگابابت در حال از دست دادن ترند خود هستند و در عوض رم ۱۲ گیگابایتی در حال افزایش محبوبیت خود است. در صمن حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در حال از رونق افتادن است و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی با رشد ۴.۲ درصدی سهم ۱۱.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است و به تدریج در حال افزایش محبوبیت خود است. 

و در آخر اینکه، اندروید ۱۲ با سهم ۵۹.۶ درصدی در صدر قرار دارد در حالیکه اندروید ۱۳ با سهم ۱۲.۶ درصدی، اندروید ۱۰ با سهم ۱۲.۵ درصدی و اندروید ۱۱ با سهم ۱۰.۵ درصدی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نظر شما درباره این ترندهای بازار چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید