۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 
۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 
۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12

پوریا اسدی
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - 14:00
۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

اپل iOS 12 را در حالی معرفی کرده است که به جای ارائه ویژگی‌های فانتزی به آیفون و آیپد شما بر سرعت و عملکرد تمرکز دارد. با این حال، برخی از ویژگی‌های مفید برای برنامه‌های مختلف و قابلیت‌های آیفون و آیپد نیز وجود دارد. بنابراین، اجازه دهید همه‌ی ویژگی‌های جدید iOS 12 را به شما معرفی کنیم.

چه چیز جدیدی در iOS 12 وجود دارد؟

۱- بهبود عملکرد

iOS 12 سریع تر و کارآمد تر از پیشینیان خود است. اپل ادعا می‌کند که با iOS 12، برنامه‌ها ۴۰٪ سریعتر راه اندازی خواهند شد، قابلیت سواپ برای بازکردن دوربین ۷۰٪ سریعتر خواهد بود و صفحه کلید ۵۰٪ سریعتر نمایش داده خواهد شد. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکردی که اپل وعده ی آن را داده در نسخه پایدار iOS 12  چگونه افزایش می‌یابد.

۲- FaceTime گروهی

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

بهبود چشمگیر در FaceTime پس از مدت زمان طولانی، به لطف ویژگی‌های جدید iOS 12 معرفی شده است. امکانات Group Facetime در تغییرات اخیر به این برنامه افزوده شده است. حداکثر ۳۲ نفر می‌توانند در تماس گروهی شرکت کنند. هر شرکت کننده یک تصویر کوچک اختصاصی روی صفحه نمایش خواهد داشت و تصویر صحبت کننده بزرگ نمایش داده می‌شود. شما همچنین می‌توانید با دوبار ضربه زدن روی هر تصویر چهره‌ی فرد را به جلو بیاورید. ویژگی فیس تایم گروهی در iOS 12 هم به صورت صوتی و همچنین چت‌های ویدئویی پشتیبانی می‌شود.

۳- ایجاد انیمیشن شخصی انیموجی – مموجی

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

همه در مورد انیموجی، به خصوص صاحبان اپل X، منتظر عرضه ویژگی جدیدی بودند. شما می‌توانید انیمیشن خود را که برای شخصیت شما مناسب است -که با نام Memoji معرفی شده- را ایجاد کنید. ، این نوع جدید انیموجی را می‌توان حتی با عینک سفارشی کرد. با ویژگی جدید تشخیص زبان در iOS 12، انیمیشن شما می‌تواند هنگام صحبت کردن زبان خود را حرکت دهد. چهار شخصیت انیمیشنی جدید به صورت T-Rex، Ghost، Koala و Tiger معرفی شده اند.

۴- برنامه ی اندازه گیری

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

برنامه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌های iOS 12 به حساب می‌آید. برنامه جدید اندازه گیری در iOS 12 به شما امکان می‌دهد تا طول و عرض سطوح مستطیلی را اندازه گیری کنید. سایر برنامه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده همچنین توسط Lego و دیگران نشان داده شد.

۵- فرمت جدید فایل واقعیت افزوده

اپل فرمت فایل USDZ را معرفی کرده است که با استفاده از آن توسعه دهندگان قادر خواهند بود محتوای خود را در Adobe Creative Cloud توسعه دهند. ARKit 2 جهت گیری دستگاه‌های بلادرنگ از دستگاه شما را تشخیص می‌دهد، که می‌تواند مورد استفاده برای تجربه واقعیت افزوده قرار بگیرد.

۶- بهبود یافتن برنامه Photo

بخش «برای شما» به برنامه Photos اضافه شده است که بهترین عکس‌ها از کتابخانه عکس شما و خاطرات شما را در خود نگه داری می‌کند. پیشنهادات برای اعمال بهترین حالت بر روی عکس‌های شما ارائه می‌شود تا عکس تان بهتر شود. در حال حاضر، در iOS 12، می‌توانید عکس‌ها را با تایپ مکان‌ها، رویدادها و فعالیت‌های ضبط شده در تصاویر جستجو کنید.

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

۷- Segmentation Portrait API

Portrait Segmentation API یک API جدید در iOS 12 است که به توسعه دهندگان امکان می‌دهد لایه‌ها را در عکس‌ها جدا کنند تا پیش زمینه را از پس زمینه تشخیص دهند.

۸- پیشنهادات سیری

سیری به منظور رقابت با Google Home و آمازون الکسا بازنگری شده است. در حال حاضر، سیری می‌تواند عادت‌های شما را از کار‌های روتین‌تان یاد بگیرد و پیشنهادات مربوطه را ارائه دهد. با استفاده از این ویژگی جدید iOS 12، می‌توانید کلید‌های میانبر خود را برای فراخوانی عملیات خاص از یک برنامه ایجاد کنید. یک API  جدید اجازه خواهد داد که برنامه نویسان بتوانند برنامه‌ها را با ویژگی‌های جدید Siri سازگار کنند.

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

۹- زمان صفحه

اپل به مسئله طولانی مدت عدم وجود یک مکانیزم اختصاصی برای ردیابی زمان صرف شده کاربر در صفحات تلفن همراه خود اشاره کرده است. قابلیت «Screen Time» جدید به شما این امکان را می‌دهد تا بر زمان صرف شده روی هر برنامه نظارت کرده و محدودیتی بر آن اعمال کنید. گزارشی دقیق به صورت خلاصه فعالیت هفتگی، به شما امکان دسترسی به زمان صرف شده یا تلف شده در گوشی  را می‌دهد. این ویژگی همچنین به والدین اجازه می‌دهد تا وب سایت‌ها و برنامه‌های مورد استفاده کودکان را مورد بررسی قرار دهند. با گزینه ‘Downtime’ می‌توانید زمان دوری از صفحه را تنظیم کنید. شما می‌توانید برنامه‌هایی را که می‌خواهید ‘Downtime’ را روی آنها تنظیم کنید، انتخاب کنید.

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

۱۰- اعلان گروه بندی شده

اپل در نهایت یکی از ویژگی‌های تقاضا شده را در اختیار شما قرار داد – «اعلان گروهی». اپل گفت: ما دوست داریم شما به این ویژگی دسترسی داشته باشید. ویژگی جدید” تنظیم سریع “به شما این امکان را می‌دهد که تنظیمات هر اعلان را بدون باز کردن قفل دستگاه خود تغییر دهید. با یک کشیدن ساده، کل یک گروه از اعلان‌ها را می‌توان از روی صفحه پاک کرد.

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

۱۱- Do Not Disturb در طول خواب

بالاخره جدید ترین “Do Not Disturb” همانگونه کار خواهد کرد که از آن انتظار دارید. «Do Not Disturb During Bedtime»، اعلان‌ها را تا زمانی که از خواب بیدار شوید، از شما پنهان می‌کند. شما می‌توانید یک تایمر را برای خاموش کردن «Do Not Disturb» تنظیم کنید یا همچنین می‌توانید تایمر مبتنی بر مکان را اعمال کنید که این ویژگی را هنگامی‌که یک مکان خاص را ترک می‌کنید، خاموش می‌کند.

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

۱۲- پیشگیری پیشرفته ردیابی در سافاری

اپل بر روی انتقال حریم خصوصی و امنیت به دست خود کاربران تمرکز کرده است. سیستم پیشگیری از حریم خصوصی پیشرفته ی اعلام شده در WWDC 2018 برای iOS 12، از دکمه‌ها اشتراک گذاری و ویدجت‌های نظردهی از ردیابی مکان و دستگاه شما جلوگیری خواهد کرد. ویژگی‌های امنیتی جدید اضافه شده در سافاری همچنین از از جمع آوری تنظیمات منحصر به فرد دستگاه شما توسط تبلیغ کنندگان که به عنوان «اثر انگشت» شناخته می‌شود، جلوگیری می‌کند .

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

۱۳- ارتقاء در برنامه‌های بومی‌

با iOS 12 جدید، اپل پیشرفت چشمگیری در برنامه‌های بومی ‌کرده است. iBooks به نام Apple Books تغییر نام داده است. برنامه News، Voice Memo، و برنامه سهام بازطراحی شده‌اند و دارای رابط کاربری جدید و آسان برای استفاده هستند.

۱۴- ناوبری شخص ثالث در CarPlay

به نظر می‌رسد که اپل متوجه اشتباه نقشه‌های اپل شده است و بنابراین CarPlay سازگار با برنامه‌های ناوبری شخص ثالث است. با استفاده از iOS 12، میتوانید از Google Maps در CarPlay استفاده کنید.

۱۵- اطلاعات بیشتر باتری

اکنون می‌توانید اطلاعات مربوط به مصرف باتری را برای ۲۴ ساعت یا ده روز گذشته مشاهده کنید. اطلاعات در قالب یک نمودار نشان دهنده میزان باتری و مصرف باتری ارائه شده است.

۱۵ ویژگی جدید در iOS 12 - تکفارس 

گوشی‌های سازگار با iOS 12

بدیهی است، iOS 12 بر روی تمام دستگاه‌هایی که در حال حاضر از iOS 11 پشتیبانی می‌کنند، از جمله iPhone 5s، iPad Mini 2 و iPod Touch 6th Generation کار خواهد کرد.

تاریخ انتشار iOS 12

تاریخ انتشار برای iOS 12 تا کنون اعلام نشده است، اما ما می‌توانیم انتظار انتشار را در حدود سپتامبر داشته باشیم. احتمالا این انتشار همراه با عرضه‌ی سخت افزار جدید در رویدادی است که هر سال در آگوست-سپتامبر برگزار می‌شود.

نسخه بتای iOS 12 را دانلود کنید

اپل نسخه بتا iOS 12 را منتشر کرده است و توسعه دهندگانی که می‌خواهند ویژگی‌های iOS 12 ارائه شده در به روز رسانی iOS جدید را امتحان کنند، میتوانند بتا iOS 12 را از این لینک دانلود کنند. برای دانلود مشخصات بتا، باید یک حساب پرداخت شده ی اپل داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید