به کارگیری iOS 12 در ۵۰ درصد از دستگاه‌های اپل پس از گذشت یک ماه - تکفارس 
به کارگیری iOS 12 در ۵۰ درصد از دستگاه‌های اپل پس از گذشت یک ماه - تکفارس 
به کارگیری iOS 12 در ۵۰ درصد از دستگاه‌های اپل پس از گذشت یک ماه - تکفارس 

به کارگیری iOS 12 در ۵۰ درصد از دستگاه‌های اپل پس از گذشت یک ماه

پوریا اسدی
۳ آبان ۱۳۹۷ - 13:00
به کارگیری iOS 12 در ۵۰ درصد از دستگاه‌های اپل پس از گذشت یک ماه - تکفارس 

iOS 12، سیستم عامل تلفن‌های همراه اپل، کمی‌ بیش از یک ماه است که در اختیار مشتریان قرار گرفته است. از ۱۰ اکتبر، نیمی‌ از دستگاه‌های فعال iOS، آن را دریافت کرده‌اند.

شرکت مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا اغلب تعداد دستگاه‌های موجود با سیستم عامل خود را براساس اطلاعات اپ استور به روز می‌کند و آخرین ارقام ادعا می‌کنند که ۵۰ درصد از دستگاه‌های فعال iOS، نسخه iOS 12 را اجرا می‌کنند. در حالیکه  ۳۹ درصد از دستگاه‌ها ی قدیمی‌تر با iOS 11 کار می‌کنند. در همین حال، ۱۱ درصد از دستگاه‌های فعال از یک نسخه حتی از قبل‌تر  آن استفاده می‌کنند.به کارگیری iOS 12 در ۵۰ درصد از دستگاه‌های اپل پس از گذشت یک ماه - تکفارس 

این خبر خوبی برای اپل است، چرا که اکثر دستگاه‌ها با بروزترین سیستم عامل موجود، یک ماه پس از عرضه آن، کار می‌کنند. اولین سیستم عامل iOS 12 کاربران را با تعداد زیادی از ویژگی‌های جدید، از جمله افزایش عملکرد دستگاه و به‌روزرسانی‌های طولانی‌ مدت برای بسیاری از برنامه‌ها از جمله Photos، News و Stocks آشنا کرده است.

iOS 12 با اکثر دستگاه‌های اپل سازگار است – آیفون ۵s پنج ساله، قدیمی‌ترین دستگاه برای دریافت به روز رسانی است. شما می‌توانید فهرست کامل ما از تمام آیپدها و آیفون‌هایی که از آخرین سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند را مشاهده نمایید.

iOS 12 در حال حاضر برای دانلود در تمام آیفون‌های ۶۴ بیتی و آیپدها قابل دانلود است، اما (مانند iOS 11) با دستگاه‌های ۳۲ بیتی مانند آیفون ۵C و آیپد مینی سازگاری ندارد.

با استفاده از iOS 12، کاربران تغییرات زیادی از پیشنهادات سیری و انیموجی جدید گرفته تا ARKit 2.0 و اعلان گروه بندی شده را مشاهده کرده‌اند. آیفون XS و XS Max نیز به زودی دارای قابلیت eSim (که در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد) با عرضه iOS 12.1 خواهند بود. کاربران می‌توانند از ویژگی دو سیم کارت در هر دو آیفون بدون نیاز به یک سیم کارت فیزیکی دیگر استفاده کنند.

برای کمک به مدیریت استفاده از گوشی‌های هوشمند، اپل قابلیت  Screen Time را عرضه کرده است. این ویژگی جدید مانند Digital Wellbeing گوگل، کاربران را با خلاصه‌ای از زمان استفاده‌ی گوشی هوشمند خود و توانایی تنظیم محدودیت زمانی برای برنامه‌های خاص آشنا می‌کند.

اگر چه تعداد زیادی از دستگاه‌ها به روز می‌شوند، این به این معنا نیست که iOS 12 بدون وقفه کار می‌کند. در یک ماهی که از زمان انتشار گذشته تعداد بسیار کمی‌ا ز مشکلات توسط کاربران گزارش شده است.

اپل کنترل سختی بر روی سیستم عامل و سخت افزار خود را حفظ کرده است که به این شرکت امکان می‌دهد میزان قابل قبولی از سازگاری با آخرین نرم افزارها را میسر می‌کند. از طرف دیگر، به روزرسانی نسخه‌های اندروید گوگل از طریق تعداد زیادی از تولیدکنندگان و سپس توسط اپراتور‌ها -اگر دستگاه قفل شده باشد- باید منتشر شود.

آیا شما نیز نیز از مصرف‌کنندگان محصولات اپل هستید؟ لطفا نظرات خود را در مورد این سیستم عامل جدید با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید