ناکارآمدی ویژگی Screen Time سیستم عامل iOS 12 - تکفارس 
ناکارآمدی ویژگی Screen Time سیستم عامل iOS 12 - تکفارس 
ناکارآمدی ویژگی Screen Time سیستم عامل iOS 12 - تکفارس 

ناکارآمدی ویژگی Screen Time سیستم عامل iOS 12

سید محمد معلمی
۵ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
ناکارآمدی ویژگی Screen Time سیستم عامل iOS 12 - تکفارس 

ویژگی Screen Time نسخه ۱۲ سیستم عامل iOS، ده روز پیش این امکان را به وجود آورد تا والدین، مدت زمان استفاده کودکان از گوشی را کاهش دهند ولی با توجه به اخبار دریافتی، تا کنون کودکان زیادی راه‌های دور زدن این قابلیت را پیدا کرده‌اند.

همانگونه که پیش از این نیز خبر آن منتشر شد، والدین گزارش داده‌اند که کودکانشان توانسته‌اند از طریق یک کانال ارتباطی در شبکه اجتماعی Reddit که اتفاقاً ۸۷۰۰ نفر نیز عضو دارد، راه‌های دور زدن قابلیت Screen Time سیستم عامل iOS را پیدا کنند.

یک کودک ۷ ساله موفق شد که یک اپلیکیشن پس از اینکه توسط Screen Time قفل شده بود را حذف کرده و سپس آن را از اپ‌استور دانلود کند. در نهایت توانست محدودکننده ساعت را آنطور که خودش دوست دارد تنظیم نماید و دوباره دفعه بعد، طبق برنامه خودش آن برنامه را اجرا کند.

پدر این کودک نوشت: من از این کار فرزندم اصلاً ناراحت نیستم زیرا این یک اتفاق حیرت‌انگیز است.

بسیاری از کاربران Reddit عنوان کرده‌اند که می‌توان حقه‌های کودکان برای نصب اپلیکیشن‌های تازه را با فعالسازی گزینه قابلیت مجاز ندانستن نصب برنامه جدید، خنثی کرد. البته این ویژگی سبب خواهد شد تا نه تنها نرم‌افزارها بروزرسانی نشوند، بلکه بروزرسان‌های امنیتی را نیز دریافت نکنند.

اپل در این‌باره اشاره کرد که قابلیت دانلود دوباره یک اپلیکیشن را می‌توان از قسمت محدودیت‌های ویژگی Screen Time متوقف نمود.

شخصی دیگری نیز توانسته بود با ارسال ویدیوهای یوتیوب به نرم‌افزار iMessages، آنها را از آن قسمت به تماشا بنشیند.

پدر کودک هفت ساله عنوان کرد: من می‌دانم که می‌توان اپلیکیشن iMessages را مسدود کرد ولی می‌خواهم در مواقع نیاز، از آن برای ارتباط برقرار کردن استفاده کنم.

شخصی دیگر نیز به صورت مستقیم به اپل پیشنهاد داد که می‌توان با تنظیم ساعت گوشی به صورت نامحدود، کودکان را از دور زدن Screen Time منع کرد که کمپانی سازنده آیفون‌ها به پیام او پاسخ نداده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید