اوپو آر ۱۵ (Oppo R15) احتمالا با تراشه مدیاتک هلیو پی ۶۰ عرضه خواهد شد - تکفارس 
اوپو آر ۱۵ (Oppo R15) احتمالا با تراشه مدیاتک هلیو پی ۶۰ عرضه خواهد شد - تکفارس 
اوپو آر ۱۵ (Oppo R15) احتمالا با تراشه مدیاتک هلیو پی ۶۰ عرضه خواهد شد - تکفارس 

اوپو آر ۱۵ (Oppo R15) احتمالا با تراشه مدیاتک هلیو پی ۶۰ عرضه خواهد شد

پویان ایزدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - 13:30
اوپو آر 15

در آخرین روزهای نمایشگاه MWC 2018  شرکت مدیاتک از آخرین نسل پردازنده خود، هلیو پی ۶۰ رونمایی کرد. این شرکت در معرفی پردازنده جدید خود هیچ نامی از گوشی‌هایی که به این تراشه مجهز خواهند شد نبرده است اما به نظر می‌رسد که اوپو آر ۱۵ (Oppo R15) یکی از این گوشی ها باشد.

یکی از کاربران توییتر در حساب کاربری خود به این نکته اشاره کرده که اوپو آر ۱۵ به پردازنده هلیو پی ۶۰ مجهز خواهد شد.

شرکت اوپو اکثر گوشی‌های خود را به تراشه‌های میان رده کوالکام اسنپدراگون مجهز کرده است. در حال حاضر تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ قدرتمندترین چیپست میان‌رده کوالکام به شمار می‌آید و در گوشی‌هایی نظیر اوپو R11،R11 پلاس، اوپو R11s و R11s پلاس مورد استفاده قرار گرفته است. لذا دلیلی برای بهره‌گیری مجدد از این تراشه وجود ندارد.

از آن جایی که اسنپدراگون ۶۷۰ هنوز به طور قطع مشخص نیست که در چه تاریخی رونمایی شود، بنابراین به نظر نمی‌رسد که اوپو آر ۱۵ به این تراشه مجهز شود.

شرکت اوپو گوشی‌های R11 و R11 پلاس خود را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ عرضه کرد. البته به خاطر داشته باشید که اوپو R9 در ماه مارس سال ۲۰۱۶ معرفی شد. قدیمی شدن تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ به نوبه خود دلیل مناسبی برای گرایش به چیپست هلیو P60 شرکت مدیاتک است.

در تست‌های بنچ‌مارک، کارایی پردازنده هلیو P60 مشابه تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ بود؛ اما برخلاف چیپست ۱۴ نانومتری کوالکام، هلیو P60 یک تراشه ۱۲ نانومتری محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم، استفاده از فرآیندهای تولید با مقیاس‌های کوچک‌تر موجب بهبود عملکرد و مدیریت مصرف انرژی در تراشه خواهد شد.

لذا با وجود کارایی نسبتا برابر تراشه‌های اسنپدراگون ۶۶۰ و هلیو P60، چیپست ساخت شرکت مدیاتک بایستی مصرف انرژی پایین‌تری داشته باشد. بعلاوه حتی امکان اعمال بهینه‌سازی‌هایی در تراشه جهت ارائه عملکرد بهتر نسبت به اسنپدراگون ۶۶۰ نیز وجود خواهد داشت.

هنوز اوپو هیچ تاریخی را برای عرضه گوشی آر ۱۵ اعلام نکرده است ولی باید به زودی شاهد رونمایی از این گوشی استثنایی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید