تیم کوک ۳.۶ میلیون دلار از سهام اپل را فروخته است - تکفارس 
تیم کوک ۳.۶ میلیون دلار از سهام اپل را فروخته است - تکفارس 
تیم کوک ۳.۶ میلیون دلار از سهام اپل را فروخته است - تکفارس 

تیم کوک ۳.۶ میلیون دلار از سهام اپل را فروخته است

دانیال دهقانی
۳ بهمن ۱۳۹۵ - 00:46
تیم کوک ۳.۶ میلیون دلار از سهام اپل را فروخته است - تکفارس 

تیم کوک ۳.۶ میلیون دلار از سهام اپل را فروخته است! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

بر اساس تمهیدات از پیش تعیین شده مالی، مدیر عامل اپل یعنی تیم کوک (Tim Cook)  در این هفته ۳۰ هزار سهم از سهام اپل را فروخته است که به خاطر آن مدیران این شرکت ۳.۶ میلیون دلار به دست آورده اند. طبق اسناد اداره کل اوراق بهادار آمریکا این سهام از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ ژانویه و به صورت روزانه ۱۰ هزار سهم به فروش رفته اند. به طور میانگین هم هر سهم ارزشی حدود ۱۲۰ دلار داشته است. سال گذشته تیم کوک ۱.۲۶ میلیون سهم محدود را دریافت کرد، که ۹۶۰ هزار تای آن به خاطر حضور طولانی مدتش در اپل و ۲۸۰ هزار تای آن به خاطر عملکرد کمپانی بود.

بعد از این داد و ستدها، تیم کوک هنوز ۱,۰۰۹,۸۰۹ سهم از اپل را در اختیار دارد، که در مجموع بیش از ۱۲۱ میلیون دلار ارزش دارند. اما دوباره جایگزین شدن این سهم ها چیزی است که دغدغه کوک به شمار می رود. ۷۰۰ هزار سهم محدود دیگر در تاریخ ۲۴ آگوست سال ۲۰۲۱ به او اعطا می شود. پنج نوبت سالانه دیگر هم تا آن زمان که این سهم ها در سال ۲۰۲۱ به او تعلق گیرند باقی مانده است و این سهام بر اساس عملکرد او در این بازه به او اعطا خواهد شد.

در حالی که فروش سهام در این ماه از پیش تعیین شده و بر طبق برنامه بود، این مسئله دقیقاً پس از آن صورت گرفت که به دنبال ناموفق بودن اپل در رسیدن به اهداف خود در زمینه سودآوری در سال ۲۰۱۶ از حقوق تیم کوک برای اولین بار کم شده بود. سال گذشته و در پی گزارش اپل، در هر ۴ بازه زمانی ۳ ماهه نسبت به بازه های زمانی یکسان در سال قبل تر خود اپل با افت فروش گوشی های آیفون خود دست و پنجه نرم کرده است. پیش تر، اپل هیچ گاه خبر از چنین افتی در زمینه سودآوری از آیفون های خود منتشر نکرده بود.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ نظرات خود را با تک فارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید