مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌ محبوب ویندوز ۱۰ را پایان می‌دهد - تکفارس 
مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌ محبوب ویندوز ۱۰ را پایان می‌دهد - تکفارس 
مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌ محبوب ویندوز ۱۰ را پایان می‌دهد - تکفارس 

مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌ محبوب ویندوز ۱۰ را پایان می‌دهد

م.عبدالهی
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - 21:24
ویندوز 10

مایکروسافت اعلام کرده پشتیبانی ویندوز ۱۰ نسخه ۲۱H2، مشهور به آپدیت نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰)، در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) به پایان می‌رسد.

طبق یکی از اعلامیه‌های این شرکت، در ابتدا نسخه‌های Education و Enterprise شامل پایان پشتیبانی می‌شوند که منجر خواهد شد به توقف به‌روزرسانی‌های کیفی ماهیانه که برای رفع باگ‌ها و ضعف‌ها منتشر میشوند.

با این که کاربران این نسخه‌ها می توانند ویندوز ۱۰ خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند، پایان پشتیبانی از آنها نشان دهنده یک قدم دیگر برای پایان دادن به این سیستم عامل محبوب خواهد بود.

این تغییر شامل نسخه‌های Enterprise, Enterprise multi-session, Education و IoT Enterprise از ویندوز ۱۰ خواهد شد.

مایکروسافت اصرار میکند کاربران مشمول این تغییر، به جای استفاده از یک سیستم عامل بدون پشتیبانی، نسخه خود را به جدیدترین نسخه ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. هم اکنون تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) برای پایان پشتیبانی از نسخه نهایی ویندوز ۱۰ (نسخه ۲۲H2) تایید شده است.

مایکروسافت برای اطمینان از محافظت دستگاه‌ها نسبت به باگ‌ها و مشکلات امنیتی متعهد به انتشار آپدیت‌های خودکار شده است برای کسانی که از سیستم عامل‌هایی استفاده میکنند که پشتیبانی نمیشوند.

طبق گفته رسانه Statcounter، از هر ۱۰ کامپیوتر دسکتاپ در سراسر جهان، ۷ تای آن‌ها از ویندوز استفاده میکند (۷۲ درصد) در حالی که دو سوم (۶۷ درصد) تمام سیستم عامل‌های نصب شده، اختصاص به ویندوز ۱۰ دارد که این نشان دهنده آن است که این سیستم عامل برای کاربران اقتصادی گزینه‌ای غیرقابل چشم پوشی است. در مقابل ویندوز ۱۱ صرفاً ۲۸ درصد از کل سیستم عامل‌های نصب شده است.

به علاوه مایکروسافت به تازگی شروع به اعمال نسخه ۲۳H2 بر روی دستگاه‌های واجد شرایطی کرده است که به پایان عمر خدماتی خود نزدیک می‌شوند. آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ شامل ارتقاهایی برای مقاصد تجاری-شرکتی و آموزش محور، به همراه پشتیبانی از Passkeyها و بهبود هوش مصنوعی عرضه شده توسط برنامه درون-سیستم-عاملیِ Copilot بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید