ببینید: رندرهای آیفون ۱۶ پرو فاش شد - تکفارس 
ببینید: رندرهای آیفون ۱۶ پرو فاش شد - تکفارس 
ببینید: رندرهای آیفون ۱۶ پرو فاش شد - تکفارس 

ببینید: رندرهای آیفون ۱۶ پرو فاش شد

محمدامین حیدری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 11:30
رندرهای آیفون 16 پرو

به تازگی وب‌سایت ۹۱Mobiles که سابقه خوبی در افشای تصاویر گوشی‌های مختلف دارد، توانسته است به رندرهای CAD آیفون ۱۶ پرو دست یابد و آن‌ها را منتشر کند.

رندرهای CAD مربوط به آیفون ۱۶ پرو نشان می‌دهند که این گوشی از طراحی مشابه آیفون ۱۵ پرو بهره می‌برد و تنها چند تغییر کوچک در بخش دکمه‌ها خواهد داشت؛ از این تغییرات می‌توان به افزایش طول و هم‌اندازه‌شدن دکمه اکشن با دکمه‌های تنظیم صدا اشاره کرد که برای تشخیص آسان‌تر آن توسط کاربر، کمی پهن‌تر شده است. همچنین آنتن mmWave که در سمت چپ مدل‌های نسل قبل وجود داشت، اکنون با دکمه جدید Capture جایگزین شده است؛ البته طول آن هم‌اندازه با دکمه جانبی بوده اما با لبه گوشی هم‌سطح شده است.

رندرهای آیفون 16 پرو

اگرچه وب‌سایت ۹۱Mobiles توانسته است در زمینه افشای رندرهای CAD دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۴ پرو به‌خوبی عمل کند اما طرح‌هایی از اپل واچ سری ۷ نیز فاش کرد که در نهایت کاملا اشتباه بودند. اخیرا این وب‌سایت رندرهای مربوط به آیپد ایر ۱۲.۹ اینچ و آیفون SE 4 که قرار است به‌زودی عرضه شوند نیز منتشر کرده است.

شایان ذکر است که پیش از این، وب‌سایت MacRumors با انتشار نخستین نگاه اجمالی به آیفون ۱۶ پرو در ماه ژانویه، از افزوده‌شدن دکمه Capture که هم‌سطح با لبه این گوشی است خبر داده بود؛ اکنون فایل رندرهای CAD آیفون ۱۶ پرو اپل که توسط وب‌سایت ۹۱Mobiles منتشر شده است، این خبر را به‌طور گسترده‌تری تائید می‌کند.

علاوه‌بر این، وب‌سایت MacRumors اطلاعاتی را به‌دست آورده بود که نشان می‌داد با اینکه اپل به‌طور آزمایشی اندازه بلندتری را برای دکمه اکشن درنظر گرفته بود اما از آن زمان این ایده را کنار گذاشته است و اکنون انتظار می‌رود که که این دکمه از نظر اندازه تفاوتی با نمونه موجود در آیفون ۱۵ پرو نداشته باشد.

براساس شایعات، تغییر اصلی در طراحی مدل‌های پرو و پرومکس آیفون ۱۶، نمایشگرهای بزرگتر هستند به‌طوری که اندازه نمایشگر آنها به ترتیب از ۶.۱ به ۶.۳ اینچ و ۶.۷ به ۶.۹ اینچ افزایش یافته است. با این‌حال پس از بازطراحی آیفون ۱۵ پرو در سال گذشته که با تغییر جنس قاب به تیتانیوم و گردتر شدن لبه‌ها همراه بود، پیش‌بینی می‌شود امسال تغییر چندانی در ظاهر آیفون ۱۶ پرو شاهد نباشیم.

انتظار می‌رود عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۶ اپل در پاییز امسال انجام شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید