اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون تائیدیه FDA را دریافت کرد - تکفارس 
اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون تائیدیه FDA را دریافت کرد - تکفارس 
اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون تائیدیه FDA را دریافت کرد - تکفارس 

اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون تائیدیه FDA را دریافت کرد

محمدامین حیدری
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - 15:30
اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با انتشار بیانیه‌ای موافقت خود را با اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون دنیا که توسط شرکت دکسکام ساخته شده اعلام کرده است.

اگرچه پایش قند خون از طریق دستگاه‌های غیرپزشکی هدفی است که به زودی محقق نخواهد شد اما موافقت سازمان FDA با دستگاه شرکت دکسکام، نشان می‌دهد که ما در نهایت این قابلیت را در اپل واچ و سایر ساعت‌های هوشمند خواهیم دید.

این سازمان درحالی موافقت خود را اعلام کرده است که سال گذشته اجازه استفاده از قابلیت پایش قند خون در ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ را نداده بود؛ زیرا به گفته این سازمان، ساعت‌های هوشمند نمی‌توانند به‌طور دقیق سطح قند خون را اندازه‌گیری کنند و این موضوع می‌تواند موجب تشخیص اشتباه در بیماران شود.

اولین دستگاه غیرپزشکی پایش قند خون که Stelo نام دارد، به کمک حسگر زیستی قادر به پایش مداوم قند خون بوده و از طریق اتصال بلوتوث با گوشی آیفون شما کار خواهد کرد. شایان ذکر است دستگاه Stelo که بدون نیاز به نسخه پزشک در دسترس است، هر ۱۵ دقیقه قند خون شما را پایش کرده و هر حسگر آن را می‌توان تا ۱۵ روز استفاده کرد.

البته طبق گفته سازمان FDA، این دستگاه برای افراد با قند خون پایین یا مصرف‌کننده انسولین درنظر گرفته نشده است زیرا این افراد می‌توانند با استفاده از نسخه پزشک، به دستگاه‌های پایش قند خون دسترسی داشته باشند؛ بلکه برای بیماران دیابتی غیر‌وابسته به انسولین و همچنین افرادی که ممکن است در معرض خطر ابتلا به دیابت باشند، مناسب است.

دستگاه مجهز به حسگر زیستی Stelo، یک دستگاه پایش مداوم قند خون برای افراد ۱۸ سال به بالا است که از انسولین استفاده نمی‌کنند مانند بیماران دیابتی تحت درمان دارویی یا کسانی که به‌طور آگاهانه در تلاش‌اند تا سطح قند خون خود را کنترل کنند؛ این سیستم که از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی یا ساعت هوشمند کنترل می‌شود، به‌طور مداوم به اندازه‌گیری، ثبت، تحلیل و نمایش مقادیر قند خون شما می‌پردازد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده معتقد است از آنجایی که مردم دسترسی یکسانی به خدمات پزشکی ندارند، دستگاه Stelo شرکت دکسکام می‌تواند با آوردن مراقبت پزشکی و سلامتی به محیط خانه، گستره این دسترسی را تا حدودی برای آن‌ها بزرگ‌تر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید