واشینگتن با تصویب قانونی شرکت‌ها  را ملزم به کسب رضایت افراد برای جمع آوری اطلاعات سلامت‌شان کرد - تکفارس 
واشینگتن با تصویب قانونی شرکت‌ها  را ملزم به کسب رضایت افراد برای جمع آوری اطلاعات سلامت‌شان کرد - تکفارس 
واشینگتن با تصویب قانونی شرکت‌ها  را ملزم به کسب رضایت افراد برای جمع آوری اطلاعات سلامت‌شان کرد - تکفارس 

واشینگتن با تصویب قانونی شرکت‌ها را ملزم به کسب رضایت افراد برای جمع آوری اطلاعات سلامت‌شان کرد

افشین نوری
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 20:01
سلامت

ایالت واشینگتن آمریکا قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن، شرکت‌ها باید رضایت کاربران را برای جمع‌آوری داده‌های سلامت آن‌ها کسب کنند. فرماندار واشینگتن با امضای قانون My Health, My Data به کاربران این حق را خواهد داد تا هر زمان که خواستند با جمع‌آوری اطلاعات سلامت خود مخالف کنند و درخواست پاک کردن این داده‌ها را پاک بدهند.

این قانون از اطلاعات کاربران در برابر شرکت‌های و سازمان‌هایی که تحت پوشش قانون HIPAA Privacy Rule قرار ندارند محافظت خواهد کرد. قانون HIPAA Privacy Rule متاسفانه بسیاری از اپلیکیشن‌های سلامت را پوشش نمی‌دهد و این اپلیکیشن‌ها می‌توانند داده‌های سلامت کاربران را جمع‌آوری و به شرکت‌ها تبلیغاتی بفروشند.

طبق قانون جدید واشینگتن که از ماه مارس ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، اپلیکیشن‌های پزشکی و وب‌سایت مرتبط، باید از کاربران درخواست مجوز برای جمع‌آوری داده‌های سلامت‌شان بکنند. این اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها باید مشخص کنند که چه نوع اطلاعاتی را می‌خواهند جمع‌آوری کنند و آیا قصد فروش آن‌ها را دارند یا نه.

قانون My Health, My Data از کرامت افراد در زمانی که تصمیماتی مرتبط با سلامت خود می‌گیرند محافظت خواهد کرد. این قانون از درز داده‌های کاربران در عصر تکنولوژی که هر لحظه امکان سرقت اطلاعات کاربران و سوء‌استفاده از آن‌ها وجود دارند جلوگیری خواهد کرد. اخیرا نیز سازمان FTC تحقیقاتی درباره اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که اطلاعات حساس کاربران را با شرکت‌های تبلیغاتی به اشتراک می‌گذارند انجام داده است.

این سازمان، اوایل امسال شرکت پزشکی GoodRx را به خاطر ارسال داده‌های سلامت کاربران به گوگل و فیس بوک بدون رضایت کاربران جریمه کرد. چندین شرکت دیگر نیز در نتیجه تحقیقات FTC اعتراف کردند که داده‌های بیماران را با طرف‌های شخص‌ثالت به اشتراک گذاشته‌اند. متا نیز با یک شکایت گروهی به اتهام نقض حریم خصوصی بیماران روبروست.

از آنجائیکه در برخی ایالت‌های آمریکا دسترسی به خدمات پزشکی سقط جنین ممنوع است، برخی بیماران نگران هستند که مقامات دولتی به اطلاعات آن‌ها در کلینیک‌های ایالتی دسترسی پیدا کنند. به همین خاطر، قانون گذاران آمریکایی روی طرح‌هایی کار می‌کنند که از حریم خصوصی بیماران در سطح ملی محافظت کنند. ماه گذشته، نمایندگان دمکرات طرحی را پیشنهاد دادند که شرکت‌ها را از فروش اطلاعات خصوصی سلامت کاربران منع خواهد کرد.

منبع: Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید