دوربین شیائومی ۱۴ در رتبه سوم DxOMark قرار گرفت - تکفارس 
دوربین شیائومی ۱۴ در رتبه سوم DxOMark قرار گرفت - تکفارس 
دوربین شیائومی ۱۴ در رتبه سوم DxOMark قرار گرفت - تکفارس 

دوربین شیائومی ۱۴ در رتبه سوم DxOMark قرار گرفت

افشین نوری
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 19:34
دوربین شیائومی 14

وب‌سایت DxOMark دوربین شیائومی ۱۴ را در رده سوم رتبه‌بندی کرده است. این گوشی که اخیرا عرضه شده حالا با کسب رتبه سوم در دسته پریمیوم بنچمارک DxOMark برای رقبایش خط و نشان کشیده است.

امتیاز شیائومی ۱۴ در DxOMark برابر با ۱۳۸ شده است که کل عملکرد دوربین آن در بخش‌های مختلف از جمله عکاسی ثابت، بوکه، ضبط ویدیو، زوم و موارد دیگر را در بر می‌گیرد. شیائومی ۱۴ در بین گوشی‌های بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار این رتبه را کسب کرده است.

این گوشی از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز f/1.6، یک دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید درجه ۱۱۵ درجه و یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۷۵ میلی‌متری بهره می‌برد.

این نتایج نشان می‌دهند که دوربین شیائومی ۱۴ در مقایسه با دوربین شیائومی ۱۳ پیشرفت قابل‌توجهی داشته است بطوریکه از یک حسگر دوربین بزرگتر و دیافراگم گشوده‌تر بهره می‌برد.

دوربین شیائومی 14

همچنین تصاویر ثبت شده توسط دوربین شیائومی ۱۴ نویز بسیار پایین دارند و دوربین تله فوتو آن جزئیات بسیار زیادی را ثبت می‌کند. البته دوربین شیائومی ۱۴ مشکلاتی نیز دارد و برای مثال هنگام فیلمبرداری در محیط‌های کم‌نور نویزهای قابل‌توجهی را شاهد هستیم.

گفتنی است سری شیائومی ۱۴ اخیرا رکورد جدیدی در تاریخ شرکت شیائومی ثبت کرده و به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در چین تبدیل شده است.

وب‌سایت Wall Street Insights گزارش داده که شیائومی در فاصله ده روز از زمان عرضه سری ۱۴ شیائومی حدود ۱.۴۴ میلیون دستگاه از آن فروخته است. این یک رکورد جدید برای گوشی های پرچمدار رده‌بالای شیائومی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید