DxOMark: دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو هیچ رقیبی ندارد - تکفارس 
DxOMark: دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو هیچ رقیبی ندارد - تکفارس 

DxOMark: دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو هیچ رقیبی ندارد

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۱ - 10:51
DxOMark: دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو هیچ رقیبی ندارد - تکفارس 

بنچمارک DxOMark در گزارش جدید خود به بررسی دوربین آیفون ۱۴ پرو پرداخته است و امتیاز ۱۴۶ را به این گوشی داده است که آن را در رده دوم جهان قرار می‌دهد‌. دوربین سلفی این‌ گوشی نیز با کسب امتیاز ۱۴۵ در صدر قرار گرفته است. 

طبق گزارش جدید DxOMark، دوربین آیفون ۱۴ عملکرد بسیار خوبی در ثبت جزییات پوست،  کاهش موشن بلر و ایجاد کنتراست خوب در عکس‌های چهره داشته است و همچنین افکت بوکه آن عملکردی شبیه به یک دوربین عکاسی DSLR دارد. 

مطالب مرتبط:

آیفون ۱۴ پرو همچنین بهترین عملکرد فیلمبرداری را در بین همه گوشی‌ها داشته است و قابلیت لرزشگیری و نرمی تصاویر آن فوق‌العاده بوده‌اند. قابلیت‌های HDR و‌فوکوس خودکار این ‌گوشی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. همچنین وجود سنسور تصویر Quad-Bayer در این ‌گوشی منجر به ثبت تصاویر بسیار باکیفیت شده است. 

در بخش دوربین سلفی هم آیفون ۱۴ پرو عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و موفق به کسب امتیاز ۱۴۵ شده است. این گوشی توانسته بالاتر از هواوی میت ۵۰ پرو در صدر جدول قرار بگیرد. قابلیت فیلمبرداری دوربین سلفی این گوشی نیز بسیار عالی بوده است و امتیاز ۵۴ را را برای آن رقم زده است. 

البته دوربین‌های پشت و جلو آیفون ۱۴ پرو ضعف‌هایی نیز داشته‌اند که مهمترین آن‌ها وجود نویز در تصاویر بود که البته اکثر گوشی‌های هوشمند با چنین مشکلی مواجه هستند.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.