مشخصات کامل شیائومی ۱۴ فاش شد - تکفارس 
مشخصات کامل شیائومی ۱۴ فاش شد - تکفارس 
مشخصات کامل شیائومی ۱۴ فاش شد - تکفارس 

مشخصات کامل شیائومی ۱۴ فاش شد

مهدی حلوائی
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 09:06
شیائومی 14

در صورتی که گمانه‌زنی‌های اخیر صحت داشته باشند، شیائومی گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ را در تاریخ ۲۷ اکتبر در کشور چین معرفی خواهد کرد. از آنجایی که اکنون بیش از هر زمان دیگری به این تاریخ نزدیک شده‌ایم، حالا اطلاعات بیشتری از این گوشی‌ها و مشخصات آنها نیز در حال فاش شدن است.

مطالب مرتبط:

با این حال، توجه داشته باشید که متاسفانه در چند سال گذشته، بسیاری از صفحات مشخصات گوشی‌هایی که در ویبو منتشر شده، جعلی بوده و اطلاعات زیر نیز از همین شبکه‌ی اجتماعی به دست آمده است. این اطلاعات توسط افشاگران قابل اعتمادی مانند Digital Chat Station یا Ice Universe نیز تایید نشده‌ و از این رو ممکن است که تمامی آنها غلط باشند.

شیائومی 14

با این وجود، اطلاعات افشاشده‌ی جدید در ویبو به استفاده‌ی شیائومی ۱۴ از نمایشگر ۶.۴۴ اینچی اولد C۸ با رزولوشن ۱.۵K، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۸۰۰ نیت و پشتیبانی از دالبی ویژن و فضای رنگ DCI-P3 اشاره داشته‌اند. مهم‌ترین ویژگی این گوشی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ آن است که گفته می‌شود در رویداد سالانه کوالکام در هاوایی (که امسال از ۲۴ اکتبر تا ۲۶ اکتبر برگزار می‌شود) به صورت رسمی معرفی خواهد شد. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم گرفته تا اولین دستگاه مجهز به این تراشه‌ی جدید را بلافاصله پس از معرفی آن به نمایش بگذارد.

گفته می‌شود شیائومی ۱۴ از رم LPDDR۵X و حافظه‌ی داخلی UFS ۴.۰ نیز بهره برده و به باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ باسیم ۹۰ واتی، بی‌سیم ۵۰ واتی و معکوس ۱۰ واتی مجهز شده است. ترکیب دوربین‌های این گوشی نیز شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آمنی‌ویژن OV۵۰H با لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین‌ تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود.

شیائومی ۱۴ همچنین دارای اسپیکرهای استریوی دوگانه، بلستر مادون قرمز و تاییدیه‌ی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به «موتور آکوستیک ۲ در ۱» و اتاق بخار بزرگ آن برای خنک‌سازی بهتر اشاره کرد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید