بهترین آنتی ویروس برای موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ - تکفارس 
بهترین آنتی ویروس برای موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ - تکفارس 
بهترین آنتی ویروس برای موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ - تکفارس 

بهترین آنتی ویروس برای موبایل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تکفارس
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 09:07
بهترین آنتی ویروس برای موبایل

انتخاب یک آنتی ویروس مناسب و قدرتمند برای موبایل می‌تواند از این دستگاه در برابر حملات سایبری، ویروس‌ها و بدافزارها به خوبی محافظت کند. اما بهترین آنتی ویروس برای موبایل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا مواردی را که باید در هنگام انتخاب آنتی ویروس برای موبایل به آن‌ها توجه داشته باشید با هم بررسی کنیم.

ویژگی‌های بهترین آنتی ویروس برای موبایل

زمانی که در خصوص آنتی ویروس برای موبایل صحبت می‌کنیم، سؤالی در ذهن برخی افراد شکل می‌گیرد که آیا اصلاً لازم است که برای موبایل آنتی ویروس تهیه کنیم؟ باید بدانید که موبایل‌ها هم مانند سایر لوازم دیجیتال ممکن است به ویروس و بد افزار آلوده شوند و هدف حملات سایبری برای دزدیدن اطلاعات قرار گیرند.

به همین دلیل باید یک آنتی ویروس مناسب و قدرتمند را روی آن‌ها نصب کنید. بهترین آنتی ویروس موبایل باید ویژگی‌هایی داشته باشد که آن‌ها را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

محافظت مناسب در برابر ویروس و بدافزار

اصلی ترین وظیفه هر آنتی ویروسی محافظت از دستگاه در برابر ویروس و بدافزار است. برخی از آنتی ویروس‌ها در این زمینه به شکلی بهتر از سایرین عمل می‌کنند. همچنین قابلیت اسکن سریع، مداوم و خودکار از دیگر ویژگی‌هایی است که باید یک آنتی ویروس مناسب برای موبایل داشته باشد.

یکی از آنتی ویروس‌هایی که در این زمینه بسیار قدرتمند عمل می‌کند، آنتی ویروس نود ۳۲ است. پس از خرید آنتی ویروس ایست نود ۳۲، نصب و فعال سازی آن روی گوشی، این آنتی ویروس شروع به جستجوی گوشی برای یافتن ویروس‌ها می‌کند.

وجود روش‌های متفاوتی مانند بررسی سریع (Quick Scan)، بررسی هوشمند (Smart Scan) و بررسی عمیق (Deep Scan) باعث شده تا افراد بتوانند با توجه به زمان و برخی موارد دیگر گوشی خود را از نظر وجود ویروس مورد بررسی قرار دهند.

توجه داشته باشید که سرعت بررسی دستگاه در کنار قدرت مناسب برای شناسایی انواع ویروس‌ها و بدافزارها از دیگر ویژگی‌هایی هستند که آنتی ویروس‌های قدرتمند باید داشته باشند. همچنین این آنتی ویروس‌ها نباید در زمان کار به دستگاه فشار زیادی وارد کنند و در کار با گوشی تلفن همراه اختلال ایجاد کنند.

محافظت در برابر فیشینگ و موارد مشابه

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بهترین آنتی ویروس برای موبایل باید داشته باشد، قدرت محافظت در برابر حملات فیشینگ است. این روزها افراد کارهای بسیاری مانند انتقال پول را با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌دهند. در صورتی که از آنتی ویروس مناسب استفاده نکنید، ممکن است در زمان انجام این کار اطلاعات بانکی شما سرقت شود و پس از آن با حساب خالی شده خود مواجه شوید.

آنتی ویروس‌های معتبر در این خصوص به شما هشدار می‌دهند. آنتی ویروس‌های قدرتمند مانند نود ۳۲ آدرس سایت (URL) را بررسی می‌کنند تا در صورت وجود هشدار برای آن، اجازه ندهند شما اطلاعات خود را در این سایت‌ها وارد کنید.

بررسی امنیت وای‌ فای

یکی دیگر از مواردی که وجود آن در آنتی ویروس می‌تواند کاربرد آن را بیشتر کند و امنیت دستگاه را افزایش دهد، بررسی امنیت وای فای است. آنتی ویروس‌ها این شبکه‌ها را بررسی کرده و از دسترسی افراد دیگر به اطلاعات موجود روی گوشی شما جلوگیری می‌کنند.

بهترین آنتی ویروس برای موبایل

مسدود کردن تماس‌ها و پیامک‌ها

این روزها مشکل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و دریافت تماس‌های تبلیغاتی تبدیل به یکی از بزرگ ترین معضلات برای افراد شده است. همین امر سبب شده تا بسیاری از سازندگان آنتی ویروس این نکته را مد نظر قرار دهند و امکاناتی برای مسدود کردن این موارد به استفاده کنندگان از این محصولات ارائه دهند.

شما با خرید آنتی ویروس اورجینال و مناسب برای موبایل مانند نود ۳۲ می‌توانید جلوی دریافت تماس یا پیامک توسط شرکت‌ها را به راحتی بگیرید. البته توجه داشته باشید که در صورت دریافت پیامک، این پیامک‌ها پاک نمی‌شوند و در بخشی دیگر ذخیره می‌شوند تا در صورت علاقه یا نیاز بتوانید آن‌ها را بررسی کنید.

محافظت از سیم کارت و دستگاه

ویژگی دیگری که باید بهترین آنتی ویروس برای موبایل داشته باشد، محافظت از گوشی و سیم کارت مخصوصاً در زمان به سرقت رفتن آن است. با استفاده از بخش محافظت از سیم کارت می‌توانید از سیم کارت و اطلاعات روی گوشی خود به شکلی بهتر محافظت کنید.

با فعال کردن این ویژگی در صورتی که سیم کارت از گوشی شما خارج شود، به طور خودکار پیامی به شماره‌هایی که در برنامه به عنوان مورد اعتماد معرفی کرده‌ اید، ارسال می‌شود. همچنین دستگاه به طور خودکار قفل می‌شود تا دیگران نتوانند به اطلاعات درون آن دسترسی داشته باشند.

نود ۳۲ بهترین آنتی ویروس برای موبایل

همانطور که در بخش‌های مختلف متن اشاره کردیم، آنتی ویروس نود ۳۲ را باید به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس‌های موجود برای موبایل‌ها دانست. در جدیدترین نسخه این آنتی ویروس امکانات و ویژگی‌های جذاب و مناسبی برای حفاظت از دستگاه شما وجود دارند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این آنتی ویروس عبارتند از:

محافظت از دستگاه در برابر ویروس و بدافزار

آنتی ویروس نود ۳۲ با اسکن دقیق تمام گوشی می‌تواند تمام برنامه‌ها و بدافزارهایی را که می‌توانند به گوشی شما آسیب برسانند یا باعث سرقت اطلاعات شما شوند، شناسایی و معرفی کند و اقدامات لازم جهت جلوگیری از این کارها را انجام می‌دهد.

ضد فیشینگ

این ویژگی از سرقت اطلاعات متفاوت شما مانند رمز‌های عبور، جزئیات کارت‌های اعتباری و بسیاری موارد دیگر جلوگیری می‌کند.

قفل برنامه‌ها

با استفاده از نود ۳۲ می‌توانید برنامه‌های متفاوت را قفل کنید تا تنها با وارد کردن پین خاص یا اثر انگشت بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

محافظت در اینترنت

با استفاده از این آنتی ویروس می‌توانید با خیال راحت در اینترنت به جستجو در سایت‌های متفاوت بپردازید.

افزایش امنیت

بخش (Privacy Audit) با بررسی برنامه‌های متفاوت موجود در گوشی امنیت حریم خصوصی شما را بررسی می‌کند و توصیه‌هایی در جهت بهبود امنیت این بخش ارائه می‌دهد. به عنوان مثال این ویژگی برنامه‌هایی را که مجوزهایی بیش از حد دارند یا می‌توانند به اطلاعات حساس شما دسترسی داشته باشند، شناسایی و معرفی می‌کند.

بهترین آنتی ویروس برای موبایل

مسدود کردن تماس و پیامک

با استفاده از این ویژگی، دیگر تماس و پیامک ناخواسته از مخاطبینی خاص یا شماره‌های ناشناس دریافت نخواهید کرد. بهترین آنتی ویروس برای موبایل باید این ویژگی را داشته باشد.

بررسی عملکرد دستگاه

بخش (Device monitoring) این آنتی ویروس مواردی مانند میزان مصرف باتری، حافظه داخلی و فرایندهایی را که در حال انجام هستند، بررسی می‌کند و پس از آن در خصوص فعالیت‌های مشکوک یا وجود مشکل در عملکرد دستگاه به شما اخطار می‌دهد.

اسکن دستگاه به صورت برنامه ریزی شده

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که دوست دارند هر چند وقت یک بار اطلاعات موجود در گوشی را به طور کامل از نظر عدم وجود ویروس و بدافزار بررسی کنند. با استفاده از اسکن دستگاه به صورت برنامه ریزی شده می‌توانید زمان مشخص برای انجام این کار را تعیین کنید تا اختلالی در زمان کار با گوشی را شاهد نباشید. همچنین از دستگاه خود به صورت خودکار محافظت کنید.

اسکن شبکه

شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید مواردی در خصوص امنیت شبکه وای فایی که به آن متصل هستید را بررسی کنید.

جمع بندی

  • استفاده از بهترین آنتی ویروس برای موبایل باعث خواهد شد تا امنیت اطلاعات موجود در گوشی شما به میزان زیادی افزایش یابد.
  • از مهم ترین ویژگی‌هایی که بهترین آنتی ویروس برای موبایل باید داشته باشد می‌توان به بررسی دقیق و مناسب دستگاه، مسدود کردن تماس‌ها و پیامک‌های ناخواسته، کند نکردن دستگاه، جلوگیری از سرقت اطلاعات محرمانه، جلوگیری از حملات سایبری و فیشینگ و محافظت از سیم کارت، گوشی و وای فای اشاره کرد.
  • آنتی ویروس نود ۳۲ را باید به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس‌های موبایل معرفی کرد که شما با خرید نسخه قانونی آن می‌توانید به امکانات بسیاری دسترسی داشته باشید.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای خرید نسخه قانونی آنتی ویروس نود ۳۲ حتماً از خدمات مجموعه‌های معتبر مانند بنیان سافت استفاده کنید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن و با قیمتی مناسب و واقعی انجام دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید