بدافزار کنترل botnet  از طریق وب میل: - تکفارس 
بدافزار کنترل botnet  از طریق وب میل: - تکفارس 

بدافزار کنترل botnet از طریق وب میل:

عرفان رحیمی
۱۲ مهر ۱۳۹۳ - 12:08
بدافزار کنترل botnet  از طریق وب میل: - تکفارس 

 

امروزه مسئله مقابله با بدافزار های کشنده و خطرناک یکی از دغدغه های اصلی شرکت های سازنده ضد ویروس شده و توانسته بازار داغی را در این زمینه برای طرفداران خودش بوجود آورد.

اما جدیدا بد افزاری برای سوئ استفاده از اکانت های سرویس های مشهور مانند GMAIL  و YAHOO ساخته شده که می تواند دستورات کنترلی را دریافت و وارد حریم اکانت شما شود.

اما نکته جالب توجه این است که این تروجان خطرناک برای دستیابی به ایمیل شما از یک زبان اسکریپت نویسی مخصوص به خود استفاده می کند.این حساب توسط افراد هکر تعیین شده است تا بواسطه آن بتوانند به حسابهای آلوده دستوراتی را وارد نمایند.

البته این موضوع هم به هکر ها کمک بیشتری می کند که سرویس های GMAIL و YAHOO تقریبا تمامی زمان ها در دسترس هستند و تروجان ها در پشت پرده می توانند به اهداف دسترسی و کنترلی خود دست یابند.

این بدافزار مهلک که نام آن WIN32.TROJAN LCOSCRIPT.A نام نهاده شده برای سیستم عامل های ویندوز طراحی شده است و قادر است این نوع سیستم عامل ها را آلوده کند.این ابزار یک نوع نرم افزاری است که قابلیت اصلی اون دسترسی از راه دور است و روی ویندوز تاثیر می گذارد.

اما روند اجایی این تروجان به این گونه است که روی پروسه های نرم افزارهای کاربردی تاثیر می گذارد و البته نرم افزار های ضد ویروس هم مشکلی برای شناسایی این ویروس ندارند اما این بدافزار خود را به اینترنت اکسپلورر متصل کرده و با دنیای اینترنت رابطه برقرار می کند.

این موضوع یک برگ برنده برای هکر ها می باشد چرا که با استفاده از آن می توانند اقدامات خود را به صورت مخفی انجام داده و بدون شناسایی نرم افزار های ضد ویروس و همچنین کاربران به اهداف خود دست یابند.

 

images (1)

 

اما زمانی که بین کامپیوتر شما و اینترنت توسط این بدافزار رابطه ای برقرار شد داده های موجود در شبکه و کامپیوتر شما به صورت داده ای طبیعی رد و بدل می شود و شروع به گشت و گذار می کند.

یکی دیگر از بدترین مشکلاتی که می توان در برابر این تروجان باید به آن اشاره کرد این است که نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و می تواند به راحتی خود را با مرورگر های اینترنت خود وفق دهد و روند طبیعی خود را در سیستم ادامه دهد.

البته این موضوع را نباید فراموش کرد که شبکه های بزرگی چون FACEBOOK  و LINKEDIN هم به راحتی می توانند توسط همین بدافزار مورد سوئ استفاده قرار گیرند.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.