بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 
بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 
بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰

امیر عسگری
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - 17:00
بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

همه ما باید با قوانین حفظ حریم خصوصی خود و ایمن نگهداشتن ویندوز آشنا باشیم : باز نکردن ایمیل‌ها و پیام‌های ناشناس، دانلود نکردن نرم‌افزارها از سایت‌های نامعتبر، کلیک نکردن بر روی لینک‌های سوال برانگیز، در اختیار دیگران قرار ندادن اطلاعات شخصی، استفاده از رمز عبور ایمن و بروز نگهداشتن نرم‌افزار ویندوز.

نام نرم‌افزارنسخه رایگان
بهترین آنتی‌ویروس رایگانمایکروسافت دیفندر (Microsoft Defender)دارد
بهترین آنتی‌ویروس دارای اشتراکنورتون ۳۶۰ دلوکس (Norton 360 Deluxe)ندارد
بهترین ضدمخرب on-demandمالویربایتس (Malwarebytes)دارد

شما می‌توانید با برداشتن چند گام اضافه امنیت خود را نیز در دنیای اینترنت فراهم کنید: استفاده از وی‌پی‌ان برای محافظت از ترافیک اینترنت شما، استفاده از نرم‌افزارهای پیام رسان رمزنگاری شده برای محافظت از ارتباطات خود با دیگران در برابر جاسوسی و یک برنامه مدیریت رمز عبور برای دنبال کردن اعتبارنامه‌های ورود به سیستم.

اما اگر بدنبال یک مکان برای امن نگهداشتن ویندوز خود هستید، اولین گام استفاده از بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس است که بر دانلودهای برنامه‌های شما، نرم‌افزارهای مخرب و رفتارهای مشکوک نرم‌افزاری نظارت کند.

و در اینجا اولین نکته‌‌ای که باید بدانید، در مورد بهترین آنتی‌ویروس است: مایکروسافت دیفندر، آنتی‌ویروس رایگانی که همراه ویندوز ۱۰ ارائه شده و اخیرا با نام ویندوز دیفندر (Windows Defender) وظیفه محافظت از کامپیوتر شما را دارد. (جالب است بدانید که مایکروسافت هیچ برنامه داخلی را برای محافظت از ویندوز در زمان ویندوز ۹۸ و ایکس‌پی ارائه نکرده بود). استفاده از مایکروسافت دیفندر نقطه شروع شما برای امنیت ویندوز است و اکثر کاربران بعد از این می‌فهمند که نیاز به انجام کار دیگری ندارند.

با این حال شما می‌توانید از این مورد که اکوسیستم امنیتی ویندوز زمانی که تنها به یک کمپانی برای حفاظت در برابر ویروس وابسته نیست،سالم‌تر است استفاده کنید. اگر تنوع پلتفرم قوی را ترجیح می‌دهید، براحتی می‌توانید یک برنامه ضدویروس و حفاظت در مقابل بدافزار را از یک کمپانی امنیتی شخص ثالث برای محافظت از کامپیوتر خود بصورت رایگان دریافت کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهند تا تمامی دستگاه‌های خود را با تهیه یک اشتراک سالیانه محافظت کنید. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که این امر خارج از محدوده ویندوز کاملا غیر ضروری است.

در نهایت ما لیستی از بهترین آنتی‌ویروس‌های ویندوز را فراهم کردیم که شامل آنتی‌ویروس‌های رایگان و دارای اشتراک می‌باشد. این آنتی‌ویروس‌ها بهترین انتخاب‌ها بر اساس پیشنهادهای آزمایشگاه‌های شخص ثالث مستقل AV-Test و AV-Comparatives و تست‌های ما می‌باشند.

پیشنهادات ما:

دنبال یک آنتی‌ویروس رایگان می‌گردید، یا قصد دارید تا با پرداخت مبلغی تمام دستگاه‌های خود را محافظت کنید. نیاز دارید تا یک ویروس یا برنامه مخرب را همین الان از کامپیوتر خود پاک کنید؟ پس شروع می‌کنیم.

بهترین آنتی‌ویروس رایگان برای ویندوز: مایکروسافت دیفندر

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله. در داخل ویندوز ۱۰ قرار دارد.

نسخه پولی: Windows Defender Advanved Threat Protection برای شرکت‌ها و کاربران حقوقی

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

صادقانه بگویم، اگر مرتبا در حال محاسبه امنیت سیستم خود هستید و بعنوان مثال نرم‌افزارهای خود را بروز نگه‌ می‌دارید، از رمزعبورهای قوی استفاده می‌کنید و از لینک‌ها و ایمیل‌های غیر منتظره دوری می‌کنید، احتمالا می‌توانید از دردسر دور بمانید. با نرم‌افزار رایگان مایکروسافت دیفندر و اجرای آن بر روی ویندوز ۱۰، شما یک تور ایمن بر روی سیستم خود پهن کرده‌اید. (توجه داشته باشید که مایکروسافت اخیرا نام ویندوز دیفندر را به مایکروسافت دیفندر تغییر داده و آن را بر روی پلتفرم‌های دیگر نیز گسترش داده است). این یکی به معنای واقعی در ویندوز ساخته شده است و تنها کافیست تا آن را روشن کنید (که بصورت پیش‌فرض روشن است) و اجازه دهید تا تمام کارها را انجام دهد. مایکروسافت بطور مرتب آن را بروزرسانی می‌کند.

بهترین آنتی‌ویروس با حق اشتراک برای ویندوز: نورتون ۳۶۰ دلوکس

پلتفرم: ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل مک، اندروید و آی‌او‌اس

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

خیلی وقت است که نورتون سکوریتی سیمانتک نمرات بالایی را در زمینه شناسایی ویروس‌ها و بدافزارها از AV-Test دریافت می‌کند. به طور معمول مبلغ اشتراک برای ۵ دستگاه ۹۹٫۹۹ دلار است، اما می‌توانید برای محافظت از دستگاه‌های خود با ثبت‌نام کردن و پرداخت ۵۹٫۹۹ دلار، کامپیوتر، مک، دستگاه‌های اندروید، آیفون و آیپد خود را تحت پوشش دهید. (اما توجه داشته باشید که آنتی‌ویروس در خارج از بستر ویندوز نمی‌تواند محافظت کاملی داشته باشد). علاوه بر آنتی‌ویروس، ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری برای پشتیبان‌گیری، مرورگر امن، یک وی‌پی‌ان، یک کنسول مرورگر وب برای مدیریت دستگاه‌ها و لایف‌لاک برای محافظت در برابر سرقت هویت دریافت خواهید کرد.

بهترین ضدمخرب on-demand برای ویندوز: مالویربایتس

پلتفرم: ویندوز۱۰، سیستم‌عامل مک و اندروید

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله، می‌توانید برای ۱۴ روز بصورت آزمایشی از آن استفاده کنید.

نسخه پولی: ۴۰ دلار برای یک دستگاه به مدت یکسال، ۶۰ دلار برای سه دستگاه به مدت یکسال

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

مالویربایتس از کامپیوتر شما در برابر ویروس یا بدافزار محافظت می‌کند و نمره خوبی در آزمایش‌های اخیر برای محافظت در برابر آلودگی‌های بدافزارها دریافت کرده است، ولی این چیزی نیست که مالویربایتس برای آن شناخته شده است. اگر دچار مشکلی شدید، احتمالا مالویربایتس مشکل شما را حل خواهد کرد. اشتراک سالیانه برای یک دستگاه ۴۰ دلار و برای ۱۰ دستگاه (هر نوع ترکیبی از ویندوز، مک و اندروید) ۱۳۰ دلار خواهد بود. نسخه رایگان ویژگی‌های کمتری در شناسایی و حذف ویروس‌ها و بدافزارها دارد.

همچنین توجه داشته باشید علاوه بر سه آنتی‌ویروسی که در بالا اشاره کردیم، تعداد انگشت شمار دیگری نیز وجود دارند که اگر قیمت مناسبی داشته باشند و نخواهید از نرم‌افزارهایی که در بالا اشاره شد استفاده کنید، ارزش بررسی و استفاده را دارند.

آنتی‌ویروس رایگان برای ویندوز: بیت‌‌دیفندر

پلتفرم: ویندوز

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

نسخه پولی: سالیانه ۸۰ دلار برای ۳ کامپیوتر، پکیج سالیانه خانواده ۱۲۰ دلار برای ۱۵ دستگاه

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

اگر بخواهید بدون پرداخت هزینه گامی در حفظ امنیت کامپیوتر خود بردارید، می‌توانید از نسخه رایگان آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر برای ویندوز ۱۰ استفاده کنید. نرم‌افزار نظارت دائمی برای شناسایی ویروس‌ها، بدافزارها و نرم‌افزارهای جاسوسی ارائه می‌دهد. راه‌اندازی بیت‌دیفندر رایگان بسیار راحت است و تا زمانی که نخواهید از آن استفاده کنید تداخلی با کار شما ایجاد نخواهد کرد.

بیت‌دیفندر همواره نمرات بالایی را در زمینه محافظت و کارایی از AV-Test دریافت کرده است. نسخه رایگان از یک کامپیوتر پشتیبانی می‌کند. برای محافظت بیشتر می‌توان از بیت‌دیفندر اینترنت سکوریتی استفاده کرد که هزینه اشتراک آن ۸۰ دلار است، ولی در حال حاضر به ۴۵ دلار کاهش پیدا کرده و ۳ دستگاه کامپیوتر را پشتیبانی می‌کند و قابلیت کنترل کامپیوتر کودکان را برای والدین فراهم می‌کند و یک وی‌پی‌ان نیز همراه خود دارد. برای محافظت از تمام دستگاه‌های خود می‌توانید از پکیج خانوادگی بیت‌دیفندر استفاده کنید که از ۱۵ دستگاه ویندوز، مک، اندروید و آی‌او‌اس پشتیبانی می‌کند و قیمت آن ۱۲۰ دلار است که در حال حاضر با تخفیف درنظر گرفته شده ۶۰ دلار است.

پاک کننده بدافزار رایگان: آنتی‌ویروس آواست

پلتفرم: ویندوز، سیستم‌عامل مک، اندروید

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

نسخه پولی: سالیانه ۸۰ دلار برای سه کامپیوتر

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

آنتی‌ویروس رایگان آواست نمرات بالایی را از AV-Test برای شناسایی ویروس و بدافزار کسب کرده است. این نرم‌افزار می‌تواند سیستم شما را بعد از حمله از ویروس‌ها و بدافزارها پاکسازی کند. نسخه رایگان برنامه بر یک کامپیوتر نظارت می‌کند و در مورد وای‌فای‌های ناامن نیز هشدار می‌دهد و همچنین می‌توانید با استفاده از آن رمزعبورهای خود را مدیریت کنید. اگر می‌خواهید تعداد دستگاه بیشتری را تحت محافظت قرار دهید، می‌توانید با پرداخت ۸۰ دلار از ۳ کامپیوتر محافظت کنید. بلاک کردن اسپم‌ها و ایمیل‌های فیشینگ، شناسایی وبسایت‌های shady با آواست اینترنت سکوریتی انجام می‌شود. آواست همچنین برای اندروید و مک نیز نسخه رایگان دارد و یک برنامه امنیتی نیز برای آی‌او‌اس دارد که شامل یک وی‌پی‌ان است و قابلیت دیدن شبکه‌های وای‌فای ناامن را دارد. ضمنا با خرید حق اشتراک ۸۰ دلاری AVG اینترنت سکوریتی که سال ۲۰۱۶ به مالکیت آواست درآمده است می‌توانید از ۱۰ کامپیوتر محافظت کنید.

آنتی‌ویروس با حق اشتراک: مک‌آفی توتال پروتکشن (McAfee Total Protection)

پلتفرم: ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل مک، اندروید، آی‌اواس

هزینه: سالیانه ۱۱۰ دلار برای ۱۰ دستگاه، ۴۵ دلار در حراج

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

یک کمپانی قدیمی که در دهه ۸۰ کار خود را آغاز کرد و از سال ۲۰۱۰ بعنوان بخشی از کمپانی اینتل درآمد و دوباره از سال ۲۰۱۷ به صورت مستقل به کار خود ادامه داد. آنتی‌ویروس مک‌آفی در آزمایش اخیر AV-Test بالاترین نمره را در شناسایی حملات و جلوگیری از ویروس‌ها و بدافزارها کسب کرده است. با استفاده از مک‌آفی توتال پروتکشن می‌توانید با ویروس‌ها و باج‌افزارها و سایت‌های shady مقابله کنید، رمزعبورهای خود را مدیریت کنید و همه دستگاه‌های تحت حفاظت را از طریق کنسول وب مدیریت کنید. هزینه اشتراک سالیانه برای ۱۰ دستگاه ۱۱۰ دلار است، اما در حال حاضر با تخفیف در نظر گرفته شده برای ترکیبی از دستگاه‌های ویندوز، مک، اندروید و آی‌اواس ۴۵ دلار خواهد بود.

آنتی‌ویروس با حق اشتراک: ترند میکرو ماکسیمم سکوریتی (Trend Micro Maximum Security)

پلتفرم: ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل مک، اندروید و آی‌اواس

هزینه: سالیانه ۹۰ دلار برای ۱۰ دستگاه، ۵۰ دلار در حراج

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

شاید بخاطر تمرکز بر مباحث امنیتی، این شرکت زیاد برای مصرف کنندگان شناخته شده نباشد. ترند میکرو بی سروصدا تخصص‌ تجاری خود را با ابزار ماکسیمم سکوریتی به خانه‌ها آورده است. نرم‌افزار ترند میکرو بالاترین امتیازات را از AV-Test بدست آورده و موفق شده تا ۱۰۰ درصد حملات ۰-روز را شناسایی و با گستره ویروس‌ها و بدافزارها مقابله کند. اشتراک این برنامه برای ۱۰ دستگاه سالیانه ۹۰ دلار است، اما در حال حاضر با تخفیف با قیمت ۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

آنتی‌ویروس با حق اشتراک: ایست نود۳۲ (ESET NOD32)

پلتفرم: ویندوز

هزینه: سالیانه ۵۹ دلار برای ۳ دستگاه

بهترین آنتی‌ویروس‌های ۲۰۱۹ برای ویندوز ۱۰ - تکفارس 

اگر بدنبال برنامه‌ای هستید که راه‌اندازی و استفاده از آن راحت باشد، احتمالا نود۳۲ گزینه خوبی است و نمرات خوبی در زمینه کارایی و محافظت در مقابل ویروس‌ها کسب کرده است. نسخه اندروید نیز در آزمایش‌ها نمره بالایی گرفته است.

کسپراسکای (Kaspersky)

کسپرسکی

شرکتی که در چند سال گذشته در صدر اخبار بوده و دولت آمریکا استفاده از محصولات آن را در ادارات دولتی این کشور ممنوع کرده است.

آزمایشگاه کسپراسکای در مسکو قرار دارد و چندین سال است که نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای مشتریان خانگی و تجاری تولید می‌کند. اما در سال ۲۰۱۷ دولت آمریکا بدلیل آنچه که رابطه بین این شرکت و دولت روسیه گفته شد، استفاده از محصولات کسپراسکای را بر روی کامپیوترهای دولت فدرال ممنوع کرد.

نکته قابل توجه این است که استفاده از محصولات این شرکت برای مصرف‌کننده عادی منعی ندارد، اما مانند کمپانی هواوی، این سوال پیش می‌آید که اگر دولت فدرال استفاده از این محصولات را ناامن می‌داند، آیا مصرف‌کنندگان عادی نیز نباید از استفاده آن پرهیز کنند؟

این شرکت در بیانیه‌ای که برای CNET ارسال کرده اظهار داشت:

آزمایشگاه کسپراسکای هیچ ارتباطی با هیچ دولتی ندارد و هرگز در فعالیت‌های حملات سایبری شرکت نداشته است. آزمایشگاه کسپراسکای معتقد است که هیچ مدرک عمومی مبنی بر انجام تخلفاتی که دولت آمریکا اعلام کرده وجود ندارد و این اقدام دولت آمریکا علیه آزمایشگاه کسپراسکای خلاف قانون است.

هزینه اشتراک آنتی‌ویروس پایه، برای ۳ دستگاه سالیانه ۳۰ دلار و هزینه اشتراک سالیانه کسپراسکای توتال سکوریتی برای ۱۰ دستگاه ۷۵ دلار است. برای مقایسه، هزینه اشتراک سالیانه آنتی‌ویروس Webroot SecureAnywhere برای ۳ دستگاه ۳۷٫۵ دلار و برای یک دستگاه سالیانه ۳۰ دلار است.

موارد اساسی در انتخاب آنتی‌ویروس

آنتی‌ویروس مناسب محصولی است که باید امنیت کامپیوتر شما را حفظ کند، بیش از حد از منابع سیستمی استفاده نکند و استفاده از آن آسان باشد و تا زمانی که به آن احتیاج پیدا نکردید، مزاحمتی برای شما ایجاد نکند. حالا نگاهی میکنیم به چند مورد اساسی در انتخاب آنتی‌ویروس مناسب:

اثربخشی: آنتی‌ویروس، ویروس‌های شناخته شده را اسکن می‌کند و می‌تواند بصورت همزمان از دستگاه محافظت نماید و مراقب سایت‌ها و لینک‌های مشکوک باشد و شما را از دردسر دور نگه‌دارد. ضمن اینکه می‌تواند با باج‌افزارها مقابله کند و رفتارهای مشکوکی که ممکن است نشانه ویروس یا بدافزاری که هنوز شناخته نشده، را رصد کند. شما آنتی‌ویروسی می‌خواهید که بتواند این موارد را با کمترین سعی و خطا شناسایی کند.

استفاده کم از منابع سیستم: شما نمی‌خواهید که آنتی‌ویروس بیش از اندازه از منابع سیستم استفاده کند. اگر بعد از نصب آنتی‌ویروس، سایت‌ها به کندی باز شوند، دانلود یا بازکردن برنامه‌ها کند شود یا حتی مدت زمان کپی کردن یک فایل طولانی شود، ممکن است بخواهید از سرویس دیگری استفاده کنید. خبر خوب این است که تمامی انتخاب‌های ما دارای نسخه آزمایشی هستند که می‌توانید آنها را بر روی سیستم خود نصب کرده و اگر سرعت دستگاه شما افت کرد، بدنبال آنتی‌ویروس دیگری بروید.

هزینه و تخفیف: فقط هزینه‌ای که روی برچسب محصولات حک شده را پرداخت نکنید. وبسایت شرکت‌ها را بررسی کنید و از تخفیف‌های آنها باخبر شوید. راه دیگر صرفه‌جویی استفاده از پکیج‌هایی است که برای ۳ یا ۵ دستگاه ارائه می‌شوند، زیرا اکثر قیمت‌هایی که در بالا گفته شده مربوط به ۱۰ دستگاه است. ضمن اینکه تخفیف‌های خوبی نیز در آمازون ارائه می‌شود.

حریم خصوصی: برای موثر بودن، آنتی‌ویروس می‌بایست بر تمام کارهایی که بر روی کامپیوتر انجام می‌گیرد نظارت کند و برای بررسی رفتار غیرعادی، آنها را با سرورهای کمپانی چک کند. شرکت‌ها مدعی هستند برای حفظ حریم خصوصی تا جای ممکن این اطلاعات فنی را بصورت ناشناس تبدیل می‌کنند. اما اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می‌توانید به وبسایت شرکت‌های سازنده آنتی‌ویروس‌هایی که در بالا به آنها اشاره شده است مراجعه کنید و خط مشی رازداری و حریم خصوصی آنها را مطالعه کنید.

محافظت برای پلتفرم‌های دیگر: مایکروسافت بزرگترین هدف برای ویروس‌ها و بدافزارها است. اما بعد از آن، اندروید قرار دارد و بزرگترین تهدیدات را از طرف برنامه‌های جانبی که معمولا از خارج از فروشگاه گوگل نصب می‌شوند، دریافت می‌کند. طبق گفته گوگل در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، ۰٫۹۹ درصد برنامه‌هایی که از خارج از فروشگاه گوگل نصب شده‌اند، برنامه مخرب یا PHA بوده‌اند. این عدد برای برنامه‌هایی که از فروشگاه گوگل دانلود شده‌اند، ۰٫۰۴۲ درصد بوده است. در کل ما برنامه‌های خارج از فروشگاه گوگل را توصیه نمی‌کنیم، اما ممکن است برنامه‌ یا یک بازی مانند Fortnite را بخواهید و در آن صورت پیشنهاد می‌کنیم که از یک آنتی‌ویروس مطمئن بر روی دستگاه خود استفاده کنید.

تهدیدات برای سیستم‌عامل مک و به خصوص آی‌او‌اس بسیار کم است و دلیل آن کنترل و سخت‌گیری اپل نسبت به اپ استور است. اگرچه مک به ندرت از طریق برنامه‌های جانبی مورد حمله قرار می‌گیرد، اما اگر برنامه‌های خود را از طریق فروشگاه مک و آی‌اواس دانلود کنید و هنگام کلیک روی لینک‌ها و دانلود فایل‌ها محافظ خود را روشن نگه‌دارید، محصولات اپل بدون ویروس باقی خواهند ماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید