مایکروسافت باگ ۵ ساله ویندوز دیفندر را برطرف کند - تکفارس 
مایکروسافت باگ ۵ ساله ویندوز دیفندر را برطرف کند - تکفارس 

مایکروسافت باگ ۵ ساله ویندوز دیفندر را برطرف کند

افشین نوری
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - 18:57
فایرفاکس مایکروسافت

مایکروسافت یک آپدیت جدید برای اپلیکیشن ویندوز دیفندر منتشر کرده است که باگ ۵ ساله آن را برطرف کرده است. با این آپدیت، کاربران فایرفاکس تجربه روان‌تر و بهتری در هنگام وبگردی خواهند داشت.

محافظت امنیتی ویندوز دیفندر به مدت ۵ سال بود که مشکلاتی را برای کاربران مرورگر فایرفاکس ایجاد کرده بود و بخشی از این برنامه به نام Antimalware Service Executable (یا MsMpEng.exe) عملکرد مناسبی نداشت و موجب مصرف بالای CPU در هنگام استفاده از فایرفاکس می‌شد. کاربران در رابطه با این مشکل شکایت زیادی داشتند و می‌گفتند که مرورگر آن‌ها خیلی تاخیری و کند شده است. این مشکل برای اولین بار ۵ سال پیش مشاهده شد و ظاهرا فقط منحصر به فایرفاکس بود و سایر مرورگرهای شخص ثالث مثل کروم تحت تاثیر آن قرار نگرفته بودند.

توسعه‌دهندگان موزیلا در مارس ۲۰۲۳ سرانجام توانستند منبع این مشکل را پیدا کنند و آن را برطرف نمایند. منشا مشکل مذکور این بود که MsMpEng.exe تعداد تماس زیادی را روی کرنل VirtualProtect در حالیکه رویدادهای ویندوز (ETW) را ردیابی می‌کرد اجرا می ‌کرد. در واقع، ویندوز دیفندر محاسبات بی‌فایده زیادی در هر رویداد انجام می‌داد در حالیکه فایرفاکس رویدادهای ویندوز زیادی تولید می‌کرد.

این کار باعث می‌شد تا CPU پنج برابر عملیات بیشتری با مرورگر فایرفاکس در مقایسه با سایر مرورگرها انجام دهد. حالا نسخه جدید ویندوز دیفندر با شماره نسخه ۱.۱.۲۰۲۰۰.۲ این مشکل را برطرف کرده است. توسعه‌دهندگان موزیلا گفته‌اند که مصرف CPU دستگاه ‌ها هنگام استفاده از فایرفاکس ۷۵ درصد بهبود خواهد یافت.

مایکروسافت همچنین این آپدیت را برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ که هم‌اکنون از پشتیبانی خارج شده‌اند ارائه کرده است. فایرفاکس تا سال ۲۰۲۴ روی این دو سیستم عامل آپدیت‌های خود را دریافت خواهد کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید