مشخصات نمایشگرهای سری آیفون ۱۶ اپل درز پیدا کرد - تکفارس 
مشخصات نمایشگرهای سری آیفون ۱۶ اپل درز پیدا کرد - تکفارس 
مشخصات نمایشگرهای سری آیفون ۱۶ اپل درز پیدا کرد - تکفارس 

مشخصات نمایشگرهای سری آیفون ۱۶ اپل درز پیدا کرد

افشین نوری
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 16:39
آیفون 16

در حالیکه هنوز چندین ماه تا معرفی سری آیفون ۱۶ باقی است اما حالا مشخصات نمایشگرهای آن از طریق منابع زنجیره تامین درز پیدا کرده است.

طبق اطلاعات امروز، آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس دارای نمایشگرهای بزرگی خواهند بود: به ترتیب ۶.۲۷ اینچی و ۶.۸۶ اینچی با پنل‌های ۱۲۰ هرتزی LTPO.

با این‌حال، آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس از همان سایزهای قبلی ۶.۱۲ و ۶.۶۹ اینچی و همان نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره خواهند برد.

این اطلاعات توسط راس یانگ یکی از کارشناسان داخلی تائید شده است. او می‌گوید که قابلیت پروموشن اپل فقط در سال ۲۰۲۵ به مدل‌های استاندارد آیفون اپل راه پیدا خواهد کرد.

انتظار می‌رود همه مدل‌های آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ از قابلیت جزیره پویا با همان داینامیک آیلند بهره ببرند.

خریداران قدیمی آیفون ممکن است برایشان مهم نباشد که یک سال دیگر با صفحه نمایش ۶۰ هرتزی کنار بیایند، اما این نمایشگرها در مقایسه با پرچمداران و میان‌رده‌های اندرویدی ممکن است مزیت رقابتی خود را از دست بدهند.

 همچنین یک افشاگر مطرح به نام KosutamiSan فاش کرده که اپل به طور جدی روی سیستم حرارتی گرافن سری آیفون ۱۶ کار می کند تا مشکل گرمایشی را که قبلا وجود داشت حل کند. اپل از هیچ فناوری خنک کننده فعال استفاده نخواهد کرد. بنابراین، سری آیفون ۱۶ خنک کننده مبتنی بر فن نخواهد داشت. در عوض، گرافن که یک رسانای حرارتی عالی است، با جذب گرما از پردازنده، دما داخلی را کنترل خواهد کرد.

گرافن ماده‌ای با هدایت حرارتی عالی است. این ماده در دمای اتاق دارای رسانایی حرارتی ۵۰۰۰ وات بر متر کلوین است. این تقریباً ۲ برابر مس و ۳ برابر نقره است. استفاده از این ماده یا توجه به اینکه اپل هر سال پردازنده‌های خود را قدرتمندتر و کارآمدتر می‌کند می‌تواند بسیار موثر باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا همه مدل‌های آیفون ۱۶ از این خنک‌کننده استفاده خواهند کرد یا خیر. باید تا ماه سپتامبر منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه فکرهایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید