سم آلتمن مدیرعامل OpenAI برکنار شد - تکفارس 
سم آلتمن مدیرعامل OpenAI برکنار شد - تکفارس 
سم آلتمن مدیرعامل OpenAI برکنار شد - تکفارس 

سم آلتمن مدیرعامل OpenAI برکنار شد

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 16:11
OpenAI

در یک اتفاق ناگهانی، سم آلتمن روز جمعه از سمت مدیرعاملی شرکت OpenAI برکنار شد. این تصمیم ناگهانی ظاهرا پس از یک پروسه مشورتی توسط هیات مدیره OpenAI گرفته شده است. هیات مدیره این شرکت گفته است کهآلتمن در روابط خود با اعضای هیات مدیره صادق نبوده است که این موضوع باعث شده تا هیات مدیره نتواند به‌طور موثر به وظایف خود عمل کند.

آلتمن در حساب توییتری خود از فعالیتش در OpenAI ابراز خوشحالی کرده و به برنامه‌های آینده خود اشاره کرده است. علاوه بر برکناری آلتمن، گرگ برکمن، از بنیانگذاران OpenAI نیز از ریاست هیات مدیره استعفا داده است. در حال حاضر، میرا موراتی مدیر ارشد سابق فناوری OpenAI، به‌عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شده است.

برکناری آلتمن با توجه به نقش او در توسعه هوش مصنوعی ChatGPT واقعا دور از انتظار بود. او سال گذشته، بر توسعه محصولات هوش مصنوعی ChatGPT و Dall-E نظارت داشت.

بلومبرگ گزارش داده است که برکناری آلتمن احتمالا مربوط به اختلافات داخلی در مورد ایمنی هوش مصنوعی می‌شود. در هرحال، آلتمن یک چهره سرشناس در حوزه هوش مصنوعی است و جای تعجبی ندارد که او به زودی یک شرکت هوش مصنوعی جدید تاسیس کند.

از زمانی که چت‌بات ChatGPT معرفی شده، انقلابی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که دوران اوج این پلتفرم رو به پایان است. به گزارش واشنگتن پست، در ماه گذشته برای اولین بار تعداد کاربران ChatGPT کاهش یافته است. هنوز مشخص نیست که چرا این چت‌بات با کاهش کاربر مواجه شده است.

گزارش واشنگتن پست بر پایه داده‌های شرکت Similarweb که یک شرکت تجزیه و تحلیل وب است منتشر شده است. این گزارش گفته است که ChatGPT پس از راه اندازی، ترافیک عظیمی را در ماه نوامبر سال گذشته میلادی تجربه کرد. سپس، تعامل کاربران با آن با به‌سرعت رشد کرد، اما در ماه مارس کمی کاهش یافت و در ماه‌های بعدی نیز همچنان به کاهش خود ادامه داد.

گزارش واشنگتن پست همچنین گفته است که مدت زمان تعامل کاربران با ChatGPT نیز کاهش یافته است. یعنی کاربران وقت کمتری در وب‌سایت این چت‌بات سپری کرده‌اند. ظاهرا یکی دیگر از چت‌بات‌های محبوب هوش مصنوعی به نام Character.AI نیز در ماه‌های اخیر کاهش سطح تعامل کاربران را تجربه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید