هوش مصنوعی جدید Voice Engine صدای شما را تقلید می‌کند - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید Voice Engine صدای شما را تقلید می‌کند - تکفارس 
هوش مصنوعی جدید Voice Engine صدای شما را تقلید می‌کند - تکفارس 

هوش مصنوعی جدید Voice Engine صدای شما را تقلید می‌کند

فرزاد اسرافیلی
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - 15:52
هوش مصنوعی جدید Voice Engine

OpenAI از هوش مصنوعی جدید Voice Engine خود رونمایی کرد. این هوش مصنوعی قادر است صدای انسان‌ها را تنها با ۱۵ ثانیه گوش دادن شبیه سازی کند.

OpenAI، شرکتی که در ساخت هوش مصنوعی با قابلیت‌های نوشتن متن و عکسبرداری و فیلمبرداری به شهرت دست یافته است، از فناوری جدید خود به نام Voice Engine رونمایی کرده است. این هوش مصنوعی می‌تواند صدای افراد را با گوش دادن به تنها ۱۵ ثانیه از صحبت کردن آنها کپی کند. سپس می‌تواند از صدای شبیه سازی شده برای گفتن هر چیزی حتی به زبان‌های مختلف استفاده کند.

در حال حاضر تعداد کمی از شرکت‌ها در حال آزمایش Voice Engine هستند. این شرکت‌ها از آن برای کمک به افرادی که نمی‌توانند بخوانند، برای ترجمه مطالب به زبان‌های دیگر و حتی کمک به افرادی که توانایی صحبت کردن ندارند استفاده می‌کنند.

فناوری Voice Engine تنها به ضبط کوتاهی از صحبت کردن یک انسان و متنی برای خواندن نیاز دارد تا آن را به صورت صوت در بیاورد. صداهای تولید شده بسیار واقعی بوده و حتی می‌تواند بسته به متن احساسات را بروز دهد.

OpenAI ملاحظات خاصی را نسبت به استفاده از Voice Engine دارد زیرا به سو استفاده از این فناوری برای فریب دادن افراد یا تظاهر به شخص دیگری بودن آگاه هستند. امسال سال انتخابات است و مسئولان OpenAI نگران هستند با استفاده از این هوش مصنوعی، از صداهای جعلی برای انتشار اخبار نادرست استفاده شود.

شرکت‌هایی که به صورت آزمایشی از هوش مصنوعی جدید Voice Engine استفاده می‌کنند باید از قوانین سخت‌گیری پیروی کنند. این شرکت‌ها اجازه شبیه سازی صدای یک نفر بدون اجازه او را ندارند. همچنین موظف هستند به اطلاع عموم برسانند که صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

OpenAI علامت‌های خاصی را روی صدای تولید شده توسط Voice Engine قرار می‌دهد تا از منشا آن‌ها آگاهی داشته باشند. آنها با دولت و دیگر کارشناسان همکاری می‌کنند تا بهترین روش استفاده ایمن از این فناوری را بیابند.

در حال حاضر، تنها ۱۰ شرکت مجوز استفاده از این هوش مصنوعی را دارند. همزمان OpenAI نیز به تلاش‌های خود برای بهبود و ایمن‌تر کردن آن ادامه می‌دهد.

مسئولان OpenAI می‌خواهند قبل از اینکه این فناوری در دسترس عموم قرار گیرد، اطمینان حاصل کنند تمام تاثیرات احتمالی را درک کرده‌اند. جف هریس، یکی از کارکنان OpenAI در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفت:

ما کنجکاو هستیم این هوش مصنوعی جدید را در دسترس عموم قرار دهیم، اما بدیهی است این کار با خطرات احتمالی سو استفاده و نقض قوانین همراه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید