منتظر هوش مصنوعی بسیار پیشرفته GPT-5 باشید - تکفارس 
منتظر هوش مصنوعی بسیار پیشرفته GPT-5 باشید - تکفارس 
منتظر هوش مصنوعی بسیار پیشرفته GPT-5 باشید - تکفارس 

منتظر هوش مصنوعی بسیار پیشرفته GPT-5 باشید

افشین نوری
۱ فروردین ۱۴۰۳ - 17:05
GPT-5

شرکت OpenAI در حال توسعه نسل بعدی هوش مصنوعی مولد خود با نام GPT-5 است که ظاهرا تابستان امسال معرفی خواهد شد.

طبق یک گزارش جدید، OpenAI در حال تست نسخه آزمایشی GPT-5 است و احتمالا ظرف چند ماه آینده نسخه نهایی آن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

هنوز زمان دقیق عرضه این هوش مصنوعی پیشرفته مشخص نیست اما ظاهرا تابستان امسال از راه خواهد رسید. با این حال احتمال تاخیر نیز وجود دارد.

GPT-4 یکی از محبوب‌ترین و توانمندترین مدل‌های زبانی (LLM) در دنیا است. بسیاری از کاربران از طریق خرید اشتراک ChatGPT Plus قادر به دسترسی به GPT-4 هستند، اما این اشتراک ۲۰ دلار هزینه دارد.

یکی از راه های دسترسی رایگان به GPT-4 از طریق Bing Chat است. مایکروسافت یکی از اولین شرکت‌هایی بود که مستقیماً با OpenAI کار کرد و میلیاردها دلار برای شرکت و تحقیقات هوش مصنوعی سرمایه گذاری نمود.

حالا بخش Bing Chat مرورگر مایکروسافت اج به یکی از راه‌های استفاده رایگان از GPT-4 تبدیل شده است. این ابزار به شما کمک می‌کند که حداکثر ۳۰۰ چت در یک روز ایجاد کنید. در هر چت نیز می‌توانید ۳۰ سؤال بپرسید. محدودیت‌هایی برای تعداد سؤالات مجاز شما وجود دارد اما این محدودیت برای اکثر افراد کافی است.

با این حال اگر تجربه کامل GPT-4 را می‌خواهید، اشتراک ChatGPT Plus همان چیزی است که نیاز دارید. این ابزار ۲۰ دلار قیمت دارد اما طیف وسیعی از ابرازها و امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این قابلیت‌ها سبب می‌شود که GPT-4 به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای کاربران معمولی در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید