معرفی اپل ایرتگ ۲ ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد - تکفارس 
معرفی اپل ایرتگ ۲ ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد - تکفارس 
معرفی اپل ایرتگ ۲ ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد - تکفارس 

معرفی اپل ایرتگ ۲ ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد

افشین نوری
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - 12:30
ایرتگ

به نظر می رسد معرفی ایرتگ ۲ اپل به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد و ظاهرا اپل عرضه این ردیاب را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق خواهد انداخت.

مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس این خبر را در ایکس فاش کرده است. ایرتگ ۲ قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۳ معرفی شود، اما بعدا به اواخر سال ۲۰۲۴ انداخته شد. حالا، باید یک سال دیگر به این تاریخ اضافه کنیم. بنابراین کارران مجبور هستند که فعلا از نسخه قدیمی ایرتگ استفاده کنند، چراکه فاصله چهار ساله بین ایرتگ اصلی و نسل دوم آن وجود خواهد داشت.

هنوز معلوم نیست چرا اپل معرفی این گجت را به تاخیر می اندازد. کو در ایکس گفته است که غول فناوری دنیا تولید انبوه نسل دوم ردیاب خود را برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده است.

فعلا جزئیات زیادی درباره ایرتگز ۲ در دسترس نیست، اما از آنجاییکه نسل اول آن با تراشه U1 معرفی شد، انتظار می‌رود ایرتگز ۲ با تراشه U2 و در کنار ارتقا‌های دیگری نسبت به مدل قبلی معرفی شود.

گجت ایرتگز با وجود همه محبوبیتی که در بین کاربران پیدا کرده است اما مشکلاتی نیز برای آن‌ها ایجاد کرده است. سارقان در ماه‌های اخیر توانسته‌اند با ردیابی این گجت اقدام به دزدیدن خودروی کاربران زیادی بکنند.

اپل برای مقابله با این مشکل، ایرتگز را مجهز به سیستم هشدار است اما حالا مشکل دیگری به وجود آمده است و آن اینکه این هشدارها حتی برای کسانی که ردبابی نمی‌شوند ارسال می‌شود.
گجت ایرتگز قرار بود در پیدا کردن اشیا گمشده مثل کلید و گوشی به کاربران کمک کند اما حالا خودش تبدیل به مشکل شده و سرقت خودروها را به‌شدت افزایش داده است.

اپل با ارائه سیستم هشدار برای ایرتگز تاحدودی توانسته جلوی سرقت خودروها را بگیرد. برای مثال، یک مادر و دختر در آمریکا بعد از پارک خودروی خودشان و ترک محل، نوتیفیکیشنی از طرف ایرتگز دریافت می‌کند که خودروی آن‌ها ردیابی شده است و آن‌ها بلافاصله به محل برگشتند و مانع از دزدیده شدن آن شدند.

اما حالا مشکلی که به وجود آمده این است که هر کاربری که دارای ایرتگز است حتی در صورتی که تحت ردیابی نباشد این نوتیفیکیشن‌ها را دریافت می‌کند. این اتفاق در هر ساعت از روز یا شب اتفاق می‌افتد و متاسفانه باعث آزار و اذیت کاربران می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید