آیا عینک‌ هوشمند متا جذابیت کافی برای فراگیرشدن دارد؟ - تکفارس 
آیا عینک‌ هوشمند متا جذابیت کافی برای فراگیرشدن دارد؟ - تکفارس 
آیا عینک‌ هوشمند متا جذابیت کافی برای فراگیرشدن دارد؟ - تکفارس 

آیا عینک‌ هوشمند متا جذابیت کافی برای فراگیرشدن دارد؟

مهدی حلوائی
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 15:06
ری بن استوریز متا

کمپانی متا چند هفته‌ی پیش از عینک هوشمند جدید خود، که با همکاری شرکت ری بن (Ray-Ban) ساخته شده، رونمایی کرد. این محصول در رنگ‌ها و با فریم و لنزهای مختلفی به بازار عرضه خواهد شد و متا تا به حال ۱۵۰ ترکیب رنگ و فریم از آن را به نمایش گذاشته است. با این وجود، تمامی این مدل‌ها از نظر ظاهری به یکدیگر شباهت دارند و این به هیچ وجه موضوع خوبی نیست.

عینک هوشمند جدید متا در بررسی‌های اولیه، از نظر عملکرد فراتر از حد انتظار بوده و برای مثال، کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده توسط دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن بسیار بالاست. همچنین کیفیت صدای این محصول نیز به دلیل برخورداری از ۵ میکروفون، کاملاً قابل قبول بوده و پشتیبانی از فناوری صدای فراگیر از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. در واقع شما می‌توانید با استفاده از این محصول، استریم زنده برگزار کنید! از این رو می‌توان گفت که عینک هوشمند متا احتمالاً برای خالقان محتوا خرید جذابی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

عینک هوشمند متا

با این وجود، عینک هوشمند متا از نظر ظاهری چندان جذاب نیست و همین موضوع می‌تواند به ضرر آن تمام شود. در حال حاضر دو مدل ویفرر (Wayfarer) و هدلاینر (Headliner) از این عینک معرفی شده است. هرچند که ویفرر مدل کلاسیک و محبوبی در بین مردم است اما با این حال، بسیاری از افراد علاقه‌ای به فریم ضخیم و بزرگ آن ندارند. مدل هدلاینر نیز طراحی مشابهی داشته و تنها فریم زیر لنز آن حالتی منحنی دارد.

محدودیت طراحی‌های متنوع در بین عینک‌های هوشمند به عنوان یک مشکل اساسی شناخته شده و برای مثال، عینک‌ فوکالز شرکت نورث (North)، فریمز شرکت بوز (Bose) یا تمامی مدل‌های گوگل گلس از همین مشکل رنج می‌برند. دلیل این موضوع این است که ساخت عینک‌های هوشمند به‌طور کلی دشوار است چرا که شرکت‌های تولیدکننده‌ باید عینکی را طراحی کنند که از نظر ظاهری جذاب باشد، جدیدترین فناوری‌ها را درون خود جای دهد و در عین حال، از نظر وزن و ابعاد به‌گونه‌ای نباشد که کاربر را اذیت کند. در حال حاضر به سختی می‌توان نام شرکتی را پیدا کرد که موفق به ساخت چنین محصولی شده باشد.

عینک هوشمند متا

در واقع می‌توان گفت که بدن انسان، دشمن اصلی گجت‌های پوشیدنی است. بدون شک چهره‌ و سطح بینایی انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است و شرکت‌ها برای ساخت عینک باید مواردی مانند پل بینی، سطح بینایی، آستیگماتیسم و فرم صورت افراد را در نظر بگیرند. در همین حال، این شرکت‌ها باید عینک هوشمند خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که برای بیشتر افراد، جذاب باشد. از این رو شاید فریم عینک‌های ویفرر از نظر برخی افراد طراحی جذابی داشته باشد اما ممکن است که برخی از افراد نیز این طراحی را نپسندند.

به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که حتی اگر یک شرکت، قدرتمندترین عینک هوشمند جهان را نیز تولید کند، مادامی که طراحی این عینک جذاب نباشد بسیاری از کاربران برای خرید آن اقدام نخواهند کرد. از این رو عینک‌های هوشمند برای فراگیرشدن در جامعه باید طراحی شیک و جذابی داشته باشند. در واقع شاید به همین دلیل باشد که امروزه به سختی می‌توان مشاهده کرد که کسی از عینک هوشمند گوگل گلس و یا اکو فریمز استفاده کند.

مطالب مرتبط:

عینک هوشمند متا

در بین تمامی عینک‌های هوشمند، محصول جدید شرکت متا احتمالاً بیشترین شانس را برای موفقیت در بازار دارد. هرچند که ۳۰۰ دلار قیمت بالایی برای این عینک است اما عینک‌های معمولی ری بن نیز با همین قیمت به فروش می‌رسند. در واقع این محصول به‌لطف قابلیت فیلم‌برداری و اشتراک ویدیو در فضای مجازی می‌تواند به سرعت در بین کاربران به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. در حال حاضر باید منتظر و ماند و دید که عملکرد این عینک پس از عرضه به چه صورت خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید