لیندا یاکارینو تائید کرد کاربران فعال روزانه توییتر کاهش یافته است - تکفارس 
لیندا یاکارینو تائید کرد کاربران فعال روزانه توییتر کاهش یافته است - تکفارس 
لیندا یاکارینو تائید کرد کاربران فعال روزانه توییتر کاهش یافته است - تکفارس 

لیندا یاکارینو تائید کرد کاربران فعال روزانه توییتر کاهش یافته است

افشین نوری
۸ مهر ۱۴۰۲ - 10:12
لیندا یاکارینو

لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر در مصاحبه با جولیا بورستین از CNBC در رویداد Vox Media’s Code 2023 تائید کرد که کاربران فعال روزانه توییتر کاهش یافته است.

او اوایل این هفته در کنفرانس Vox Media’s Code 2023 نظرات خود را درباره توییتر به اشتراک گذاشت و گفت که این شبکه اجتماعی در حال حاضر ۲۲۵ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که کاهش ۱۱.۶ درصدی را نسبت به قبل از خرید آن توسط ماسک را نشان می‌دهد.

طبق توییت‌هایی که خود ماسک در ماه نوامبر سال گذشته منتشر کرده بود، توییتر یک هفته قبل از تصاحب او ۲۵۴.۵ میلیون کاربر فعال روزانه داشت.

البته The Information پس از کنفرانس Vox گزارش داد که تعداد کاربران فعال روزانه X به ۲۴۵ میلیون نفر رسیده است که حتی اگر این عدد درست باشد در این صورت توییتر میلیون‌ها یا حدود ۳.۷ درصد از کاربران فعال روزانه خود قبل از خرید توسط ماسک را از دست داده است.

در واقع، کاربران فعال روزانه توییتر حتی نسبت به ارقامی که خود ماسک در سال گذشته اعلام کرده بود کاهش یافته است.طبق توییت‌های ماسک، توییتر در اواسط نوامبر ۲۰۲۲ روزانه ۲۵۹.۴ میلیون کاربر فعال داشت. بنابراین می‌توان گفت که X حدود ۱۵ میلیون کاربر را از دست داده است.

هنوز مشخص نیست که این کاهش کاربران تحت تاثیر مدیریت ماسک در مقایسه با مدیریت شرکت قبل از تصاحب او بوده است. در سال ۲۰۱۹، توییتر گزارش داده بود که ۳۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید