ساندار پیچای مدیرعامل گوگل درگذشت لوئیز آندره باروسو مهندس برجسته کامپیوتر را تسلیت گفت - تکفارس 
ساندار پیچای مدیرعامل گوگل درگذشت لوئیز آندره باروسو مهندس برجسته کامپیوتر را تسلیت گفت - تکفارس 
ساندار پیچای مدیرعامل گوگل درگذشت لوئیز آندره باروسو مهندس برجسته کامپیوتر را تسلیت گفت - تکفارس 

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل درگذشت لوئیز آندره باروسو مهندس برجسته کامپیوتر را تسلیت گفت

افشین نوری
۳ مهر ۱۴۰۲ - 17:28
گوگل

لوئیز آندره باروسو مهندس برجسته گوگل در ۱۶ سپتامبر در سن ۵۹ سالگی درگذشت. باروسو در اوایل دهه ۲۰۰۰ فعالیت خود را در گوگل شروع کرد و با ایده‌های خود توانست صنعت دیتاسنتر را متحول کند. باروسو همچنین یک نوازنده گیتار زبده بود که آهنگ‌هایی را با برخی نوازندگان مشهور ضبط کرد.

باروسو در برزیل متولد و بزرگ شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه Pontifícia Universidade Católica در ریودوژانیرو دریافت کرد و دکترای خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اخذ نمود.

او قبل از ورود به گوگل در سال ۲۰۰۱، در دهه ۱۹۹۰ برای یک شرکت تجهیزات دیجیتال کار می‌کرد. او همچنین عضو انجمن‌های معتبر Association for Computing Machinery (ACM) و American Association for the Advancement of Science بود و در آکادمی علم و هنر آمریکا عضویت داشت.

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل درگذشت باروسو را تسلیت گفته و او را به خاطر تلاش‌هایش تحسین کرده و از میراث او به نیکی یاد کرده است. پیچای در توییتر با اشاره به سهم باروسو در خلق محاسبات ابری مدرن، از او به خاطر رهبری طراحی زیرساخت محاسباتی گوگل تقدیر کرد.

یکی دیگر از کسانی که درگذشت باروسو را تسلیت گفته، دوست صمیمی و همکار او Urs Hölzle است. Hölzle در لینکدین از تلاش‌های باروسو قدردانی کرده و گفته که باروسو مردی متواضع بود که همه چیز را با لطف و احساس انجام می‌داد.

ساندار پیچای اخیرا به مناسبت ۲۵ سالگی گوگل و آینده آن گفته بود «حقیقت نوآوری آن است که وقتی به یک فناوری را دست می‌یابید، آن فناوری به زودی از حالت خارق‌العاده به حالت عادی تبدیل خواهد شد.»

به گفته پیچای «جستجو همچنان در مرکز ماموریت گوگل قرار داردو هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ما در برهه‌های مختلف با سوالات دشواری درباره آینده گوگل روبرو بودیم. در دهه ۲۰۰۰ سوال اساسی ما این بود که وب واقعا چقدر دوام خواهد آورد؟ اما در دهه ۲۰۱۰ یوال اصلی این بود که آیا می‌توان خودمان را با عصر گوشی‌های همراه وفق دهیم و آیا جستجو به پایان خط رسیده است؟ ما هر بار به این سوالات پاسخ داده‌ایم. ما این کار را با تمرکز روی ماموریت خود و باوری عمیقی که به بهبود زندگی مردم داریم انجام داده‌ایم.»

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید