گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد - تکفارس 
گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد - تکفارس 
گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد - تکفارس 

گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد

افشین نوری
۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - 17:57
پلی استور گوگل

گوگل به طور مداوم در حال بهبود پلی استور است تا کاربران را در برابر اپلیکیشن‌های خطرناک و بدافزارها محافظت کند و حالا قصد دارد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد.

در این قابلیت، پلی پروتکت اقدام به بررسی اپلیکیشن‌های آپلود شده در فروشگاه پلی استور برای شناسایی هرگونه کد مخرب خواهد کرد. طبق یک گزارش، گوگل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد اپلیکیشن را در روز اسکن کرده و در همان سال ۷۹۰۰۰۰ اپلیکیشن خطرناک را از پلی استور حذف کرده است.

با این حال، اسکن لحظه‌ای اپلیکیشن‌ها هنوز برای همه کاربران عرضه نشده است، اما انتظار می‌رود این قابلیت تا پایان ماه جاری در دسترس عموم قرار بگیرد. تغییرات پلی پروتکت قرار است پس از به‌روزرسانی ۳۷.۵ اعمال شود.

این اولین بار نیست که گوگل قابلیت‌های محافظتی خود را به‌روزرسانی می‌کند. این شرکت در جولای ۲۰۲۳ پروسه تائید توسعه‌دهندگان در پلی استور را ارتقا داد و از آن‌ها خواست تا یک شماره نه رقمی برای تائید خود ارسال کنند. این کد علاوه بر آدرس ایمیل و شماره تلفنی است که توسعه دهندگان باید برای تأیید هویت خود ارائه بکنند.

با توجه به افزایش تعداد اپلیکیشن‌های فیک که به هر طریقی می‌خواهند به پلی استور راه پیدا کنند، اسکن لحظه‌ای و آنی می‌تواند یک اقدام موثر برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها باشد.

گوگل IL]KDK قصد دارد تا ویدیوهایی به سبک شورتس را به پلی استور بیاورد تا بهترین اپلیکیشن‌های اندروید را هایلات کند. این ویدیوها در فروشگاه گوگل می‌توانند پیدا کردن اپلیکیشن‌های خوب را آسان‌تر کنند.

این قابلیت قرار است «Broadcast Report» نام داشته باشد. این گزینه همه اپلیکیشن‌های جدید و اپلیکیشن‌های برتر را هایلایت خواهد کرد و توسط تیم تحریریه گوگل هدایت خواهد شد.

ویدیوهای شبیه به شورتش در فروشگاه پی استور، در بالای صفحه اصلی قرار خواهند داشت. گوگل گفته است که قابلیت جدید به زودی ظرف چند هفته آینده عرضه خواهد شد.

با این کار، گوگل قصد دارد به کاربران بگوید کدام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها ارزش استفاده دارند. در نتیجه کاربران وقت کمتری صرف جستجوی اپلیکیشن‌ها خواهند کرد.

گوگل اعلام کرده که هر ماه بیش از ۲ میلیارد نفر وارد سرویس یوتیوب شورتس می شوند و ویدیوهای آن را تماشا می کنند. این باعث موضوع برتری شورتس نسبت به رقبایی مانند تیک تاک و ریلز شده است. این عدد در مقایسه با ۱.۵ میلیارد کاربرماهانه شورتس در سال گذشته بسیار قابل‌توجه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید