تمام محصولاتی که اپل در رویداد آیفون ۱۵ معرفی نکرد؛ غول آمریکایی چه چیزهایی را مخفی کرد؟ - تکفارس 
تمام محصولاتی که اپل در رویداد آیفون ۱۵ معرفی نکرد؛ غول آمریکایی چه چیزهایی را مخفی کرد؟ - تکفارس 
تمام محصولاتی که اپل در رویداد آیفون ۱۵ معرفی نکرد؛ غول آمریکایی چه چیزهایی را مخفی کرد؟ - تکفارس 

تمام محصولاتی که اپل در رویداد آیفون ۱۵ معرفی نکرد؛ غول آمریکایی چه چیزهایی را مخفی کرد؟

مهدی حلوائی
۲ مهر ۱۴۰۲ - 16:50
تمام محصولاتی که در رویداد اپل معرفی نشدند

رویداد واندرلاست (Wonderlust) اپل با تمرکز بر گوشی‌های سری آیفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ برگزار شد و در آن خبری از نسل جدید آیپد، مک و یا دیگر محصولات اپل نبود. همین موضوع احتمال برگزاری رویدادی دیگر در ادامه‌ی سال را افزایش می‌دهد. در این مقاله به معرفی دستگاه‌هایی خواهیم پرداخت که اپل در رویداد یادشده از آنها رونمایی نکرد.

آیپد جدید

آیپد ایر

همان‌طور که در بخش بالا نیز گفته شد، اپل در رویداد واندرلاست از نسخه‌ی جدید تبلت‌های آیپد رونمایی نکرد. این اولین باری نیست که اپل این تبلت‌ها را به همراه گوشی‌های آیفون معرفی نمی‌کند چرا که آخرین بار در سال ۲۰۲۱ و با معرفی آیپد مینی ۶ در کنار سری آیفون ۱۳ بود که شاهد چنین اتفاقی بودیم.

با این وجود، هنوز امکان دارد که تا پیش از پایان سال جاری میلادی شاهد معرفی نسل جدید آیپد باشیم. تبلت‌های نسل فعلی آیپد پرو و آیپد (نسل ۱۰) در ما اکتبر سال گذشته معرفی شدند و آیپد ایر (نسل ۵) نیز در ماه مارچ ۲۰۲۲ رونمایی شده بود. علاوه بر این، در حال حاضر از عرضه‌ی آیپد مینی ۶ حدود دو سال می‌گذرد و از این رو پیش‌بینی می‌شود تا قبل از رسیدن به ماه ژانویه، شاهد معرفی نسل جدید این تبلت یا آیپد ایر باشیم.

همچنین بعید نیست که نسل ۱۱ آیپد نیز در دست ساخت باشد اما از آن‌جایی که اپل سال گذشته نسل جدید این تبلت را به بازار عرضه کرد، احتمال معرفی این دستگاه بسیار کم است. گفته می‌شود که اپل تا سال آینده‌ی میلادی، نسل جدید آیپد پرو را نیز معرفی نخواهد کرد.

مطالب مرتبط:

ایرپادز

ایرپادز

هرچند که ایرپادز اپل جزو محبوب‌ترین محصولات صوتی جهان به حساب می‌آیند اما نسخه‌ی جدید آنها معمولاً هر چند سال یک بار به بازار عرضه می‌شود. اپل نسل دوم ایرپادز پرو را سال گذشته معرفی کرد اما تقریباً دو سال است که خبری از نسل جدید ایرپادزهای معمولی نیست. همچنین حالا سه سال از عرضه‌ی ایرپادز مکس می‌گذرد و همین موضوع، احتمال رونمایی از هر سه ایرباد بی‌سیم اپل در رویدادی دیگر را افزایش می‌دهد.

اپل در رویداد واندرلاست اعلام کرد که محفظه‌ی شارژ جدیدی را برای ایرپادز پرو ۲ تولید کرده که از درگاه USB-C برای شارژ بهره می‌برد. قرار است این محفظه‌ی شارژ در تاریخ ۲۲ سپتامبر به همراه گوشی‌های آیفون ۱۵ روانه‌ی بازار شود.

مک M3

مک بوک

عدم معرفی مک‌های جدید در کنار گوشی‌های آیفون به هیچ وجه موضوع تازه‌ای نیست و اپل امسال نیز این رویکرد خود را کنار نگذاشت. با این وجود، زمانی که غول فناوری آمریکایی از مک‌های جدید خود رونمایی کند، انتظار می‌رود که تراشه‌ی مورد انتظار M3 نیز با آنها به نمایش گذاشته شود. پیش‌بینی می‌شود که نسل بعدی مک بوک ایر ۱۳ اینچی اولین دستگاهی باشد که از این تراشه استفاده می‌کند.

بعید است که اپل پیش از معرفی نسخه‌ی پایه‌ی تراشه‌ی M3 از نسخه‌های پرو، مکس و اولترای آن رونمایی کند. این شرکت مک بوک پروی ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را در ماه ژانویه به همراه تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس به بازار عرضه کرد و از این رو احتمالاً خبری از نسخه‌ی M3 مک‌های یادشده در سال جاری نخواهد بود.

مطالب مرتبط:

نسخه مشکی اپل واچ اولترا ۲

اپل واچ اولترا 2

در جریان رویداد واندرلاست، اپل از ساعت هوشمند اپل واچ اولترا ۲ نیز رونمایی کرد. این محصول از ظاهر و سخت‌افزاری جدید بهره می‌برد اما برخلاف شایعات قبلی، اپل این ساعت را همانند نسخه‌ی قبلی واچ اولترا با رنگ نقره‌ای به بازار عرضه خواهد کرد. هرچند که احتمال بی‌اساس بودن گمانه‌زنی‌های قبلی وجود دارد اما همچنین ممکن است که اپل از رنگ مشکی این ساعت هوشمند در ادامه‌ی سال رونمایی کند.

اپل تی وی

اپل تی وی

آخرین نسخه‌ی اپل تی وی در ماه نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و از این رو انتظار نمی‌رفت که در رویداد رونمایی سری آیفون ۱۵ شاهد معرفی نسل جدید این دستگاه باشیم اما با این وجود، برخی از کاربران منتظر چنین اتفاقی بودند. در طرف دیگر، معرفی نسل جدید اپل تی وی با توجه به تعطیلی اخیر هالیوود در پی اعتصاب بازیگران و نویسندگان، می‌توانست وجهه‌ی اپل را در بین کاربران خدشه‌دار کند. از این رو ممکن است که این شرکت در ماه‌های آینده از نسل جدید اپل تی وی نیز رونمایی کند.

رویدادی دیگر

تیم کوک

اپل در سال ۲۰۲۲ تنها یک رویداد را برگزار کرد که در آن به معرفی سری آیفون ۱۴ پرداخت اما برگزاری چند رویداد در یک سال چندان نامتداول نیست و در واقع قبلاً رایج بود. در دوران پاندمی کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰، سه رویداد در فصل پاییز و یک ساال بعد نیز دو رویداد در ماه‌های سپتامبر و نوامبر برگزار شد. از این رو ممکن است که اپل رویداد دیگری را نیز برای سال جاری میلادی در نظر گرفته باشد.

در صورتی که قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، انتظار می‌رود که اپل تا چند هفته‌ی دیگر این موضوع را رسماً اعلام کند. هرچند که احتمال معرفی نسل جدید ایرپادز در این رویداد بسیار بالاست اما بعید است که در ادامه‌ی سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از نسل جدید مک‌های اپل باشیم و در بهترین حالت، تنها می‌توان به معرفی نسخه‌ی جدید مک بوک ایر امیدوار بود. همچنین بعید نیست که رویداد یادشده به‌طور کلی در خصوص هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو باشد و هیچ یک از دستگاه‌های مذکور در آن به نمایش در نیاید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید