نحوه عملکرد کلید اکشن آیفون ۱۵ پرو به چه صورت است؟ - تکفارس 
نحوه عملکرد کلید اکشن آیفون ۱۵ پرو به چه صورت است؟ - تکفارس 
نحوه عملکرد کلید اکشن آیفون ۱۵ پرو به چه صورت است؟ - تکفارس 

نحوه عملکرد کلید اکشن آیفون ۱۵ پرو به چه صورت است؟

مهدی حلوائی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - 07:31
آیفون 15 پرو

اپل شب گذشته گوشی آیفون ۱۵ پرو را معرفی کرد. این گوشی دارای کلید کناری جدیدی به نام «کلید اکشن» است که کاربران می‌توانند عملکرد مشخصی را برای آن تعیین کنند. کلید یادشده شبیه به نمونه‌ی موجود در اپل واچ اولتراست که می‌توان از آن برای فعال‌سازی تمرین‌های ورزشی خاص و چندین مورد دیگر استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

کاربران می‌توانند از کلید اکشن برای دسترسی به دوربین‌ها، چراغ‌قوه، بخش یادداشت‌ها، حالت‌های مختلف فوکوس، میان‌برهای دلخواه و یا حالت ذره‌بین گوشی خود استفاده کنند. این کلید همچنین در حالت پیش‌فرض، گوشی را بین حالت ویبره و زنگ، جابه‌جا می‌کند. کلید جابه‌جایی بین حالت ویبره و زنگ پس از عرضه‌ی اولین نسخه‌ی آیفون در سال ۲۰۰۷ در تمامی گوشی‌های اپل وجود داشت اما حالا جای خود را به کلید اکشن داده است. این کلید همچنین از فناوری بازخورد لمسی بهره می‌برد.

خوشبختانه محل قرارگیری کلید اکشن دقیقاً مانند کلید ویبره‌ی گوشی‌های قبلی آیفون است و کاربران می‌توانند بدون نیاز به نگاه کردن به گوشی با فشاردادن این کلید، دستگاه را روی حالت سایلنت قرار دهند. هرچند که کلید اکشن در ساعت اپل واچ اولترا بزرگ و قابل تشخیص بوده و رنگ آن نیز نسبت به خود ساعت متفاوت است اما این کلید در آیفون ۱۵ پرو به خوبی با بدنه‌ی گوشی ادغام شده و رنگ آن نیز همانند رنگ خود گوشی است. کلید اکشن، در کنار درگاه USB-C، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های ظاهری آیفون ۱۵ پرو به حساب می‌آید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید