اپل کاربران را به خرید شارژر USB-C برای سری آیفون ۱۵ وادار می کند - تکفارس 
اپل کاربران را به خرید شارژر USB-C برای سری آیفون ۱۵ وادار می کند - تکفارس 
اپل کاربران را به خرید شارژر USB-C برای سری آیفون ۱۵ وادار می کند - تکفارس 

اپل کاربران را به خرید شارژر USB-C برای سری آیفون ۱۵ وادار می کند

مهدی حلوائی
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - 12:57
آیفون 15 اپل

قرار است سری آیفون ۱۵ به اولین گوشی‌های شرکت اپل تبدیل شوند که از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کنند. اپل قصد دارد این گوشی‌ها را در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) معرفی کند و هرچند که این شرکت دیگر نمی‌تواند از طریق فروش کابل لایتنینگ درآمدزایی کند اما ظاهراً این موضوع برای غول فناوری آمریکایی اهمیت چندانی نخواهد داشت چرا که به‌نظر می‌رسد این شرکت حالا سعی دارد تا کاربران را به خرید کابل‌ و شارژر USB-C وادار کند.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش خبرگزاری MacRumors، اپل از کارکنان فروشگاه‌های خود خواسته تا به کاربران یادآوری کنند که کابل‌های لایتنینگ گوشی‌های قبلی آنها با سری آیفون ۱۵ سازگاری نداشته و آنها همچنین باید شارژر مخصوص این گوشی‌ها را نیز به‌طور جداگانه خریداری کنند چرا که این وسیله‌ی جانبی به همراه خود گوشی‌ها عرضه نخواهد شد. این خبر با پیش‌بینی‌های قبلی نیز مطابقت دارد.

مینگ چی کو، (Ming-Chi Kuo)، تحلیل‌گر مشهور، اوایل سال جاری اعلام کرده بود که اپل پیش‌بینی می‌کند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی تعداد ۷۰ میلیون شارژر ۲۰ واتی USB-C را به فروش برساند. این تحلیل‌گر باسابقه همچنین پیش‌بینی کرده است که نرخ فروش شارژرهای ۲۰ واتی USB-C در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته رشدی ۳۰ تا ۴۰ درصدی خواهد داشت و شرکت‌های مختلف چیزی بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ میلیون واحد از این شارژرها را به فروش خواهند رساند.

شارژر USB-C اپل

بر اساس گزارش افشاگری به نام ShrimpApplePro، کابل‌های USB-C شرکت‌های شخص ثالث تنها در صورتی با سری آیفون سازگاری خواهند داشت که تاییدیه‌ی MFi اپل را دریافت کرده باشند. این موضوع برای سایر وسایل جانبی سری آیفون ۱۵ نیز صدق خواهد کرد.

گفته می‌شود برخی از نسخه‌های آیفون ۱۵، که احتمالاً مدل‌های پرو و پرو مکس هستند، از شارژ ۳۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از شارژ ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کردند. در حال حاضر اپل شارژر USB-C دوگانه‌ی ۳۵ واتی خود را با قیمت ۵۹ دلار به فروش می‌رساند اما بعید نیست که در رویداد معرفی آیفون ۱۵ شاهد رونمایی از شارژ USB-C جدیدی از سوی این شرکت باشیم.

انتظار می‌رود که سرعت انتقال داده‌ در نسخه‌های پایه و پلاس آیفون ۱۵ همانند سری آیفون ۱۴ برابر با ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه باشد و نسخه‌های پرو و پرو مکس نیز سرعت بالاتر ۲۰ گیگابیت تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند چرا که گفته می‌شود درگاه شارژ این دو گوشی از نوع تاندربولت ۴.۰ خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک‌شدن به رویداد یادشده، اطلاعات بیشتری از پرچمداران جدید اپل در دسترس قرار بگیرد.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید