استارتاپ هوش مصنوعی که برای تبدیل مدل ها از نیروی انسانی استفاده می‌کند -
استارتاپ هوش مصنوعی که برای تبدیل مدل ها از نیروی انسانی استفاده می‌کند -
استارتاپ هوش مصنوعی که برای تبدیل مدل ها از نیروی انسانی استفاده می‌کند -

استارتاپ هوش مصنوعی که برای تبدیل مدل ها از نیروی انسانی استفاده می‌کند

محمدرضا نصیرزاده
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - 18:37
هوش مصنوعی

طراحی‌های هنری سه‌بعدی برای بازی‌های رایانه‌ای و دیگر پروژه‌ها می‌تواند کار بسیار دشواری باشد کاری که به نظر برای کمک‌گرفتن از هوش مصنوعی ایدئال به نظر می‌رسد. در این راستا یک استارتاپ جوان برای رسیدن به چنین هدفی پا به عرصه رقابت گذاشته است؛ اما گزارش‌های جدید از این حاکی هستند که در این استارتاپ به‌جای اینکه تمام کارها توسط هوش مصنوعی انجام شود کار محول شده توسط تعدادی پیمانکار و نیروی انسانی با دستمزد پایین انجام می‌شود.

طبق گزارش طولانی از ۴۰۴ مدیا، استارتاپ هوش مصنوعی Kaedim’s 2D-to-3D generative tools نسبت به آنچه ادعا می‌کند بسیار بیشتر بر نیروی کار انسانی تکیه می‌کند و حتی در بعضی موارد تمام محصول ارائه شده توسط انسان تولید شده است.

این شرکت ادعا می‌کند که مدل هوش مصنوعی آنها ورودی دوبعدی کاربران را به مدل‌های سه‌بعدی برای استفاده در بازی‌ها یا محصولات دیگر تبدیل می‌کند و از یک مرحله اغلب طاقت‌فرسا در پروسه کاری پروژه‌ها را کوتاه می‌کند. ارزان‌ترین اشتراک ماهانه آن به کاربران امکان می‌دهد ۱۰ مدل در ماه با قیمت ۱۵۰ دلار تولید کنند و گزینه میانی برای ۲۰ مدل در ماه ۳۰۰ دلار دریافت می‌کند. طرح پریمیوم “Studio” اجازه می‌دهد تا تعداد نامشخصی از مدل‌ها را با چرخش سریع با ۱۰۰۰ دلار ماهانه با پشتیبانی نفر به نفر ارائه دهید.

با این‌حال، منابع به ۴۰۴ گفتند که Kaedim از هنرمندان و نیروی انسانی برای تولید سریع مدل‌ها با حقوق بسیار ناچیز ۱ تا ۴ دلار برای هر مدل استفاده می‌کرده است. علاوه بر این، شرکت انتظار دارد که هر محصول در عرض ۱۵ دقیقه تکمیل شود.

هنگامی که فهرست نیازمندی‌های شغلی Kaedim برای به خدمت درآوردن هنرمندان سه‌بعدی در سال گذشته کشف شد، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کنستانتینا پسوما با یک پست توضیح داد که هنرمندان انسانی بر خروجی هوش مصنوعی اثرگذاری و به آموزش الگوریتم کمک می‌کنند. پس از گزارش ۴۰۴، شرکت وب سایت خود را به‌روز کرد تا نظرات کارگران را با وضوح بیشتری نمایان کند. Kaedim قصد دارد تا پایان سال جاری یک مدل کاملاً خودکار را معرفی کند که برای مشتریان گسترده‌تری در دسترس است.

با وجود این اعتراف، منابع ۴۰۴ ادعا می‌کنند که برخی از هنرمندان در ابتدا تنها تصویر دوبعدی اصلی را قبل از ایجاد یک مدل سه‌بعدی مشاهده کرده‌اند، و به‌جای کنترل کیفیت ساده، تمام کار را با دستمزد کم تولید می‌کنند. در حال حاضر برای هرکسی خارج از شرکت غیرممکن است که دقیقاً بداند مدل هوش مصنوعی آن چقدر خوب است، اما منابع می‌گویند برخی از نتایج آن کاملاً غیر قابل استفاده هستند.

منبع: techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید