اپل پتنت فرمان و پدال های جمع شدنی را برای یک خودروی خودران به ثبت رساند - تکفارس 
اپل پتنت فرمان و پدال های جمع شدنی را برای یک خودروی خودران به ثبت رساند - تکفارس 
اپل پتنت فرمان و پدال های جمع شدنی را برای یک خودروی خودران به ثبت رساند - تکفارس 

اپل پتنت فرمان و پدال های جمع شدنی را برای یک خودروی خودران به ثبت رساند

مهدی حلوائی
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - 06:56
خودروی اپل

اپل امروز موفق به ثبت پتنت فرمان و پدال‌های جمع‌شدنی برای یک خودروی خودران شد. ظاهراً این خودرو می‌تواند در برخی شرایط به طور کاملاً خودران عمل کند و در برخی مکان‌ها نیز به کمک راننده نیاز دارد.

مطالب مرتبط:

به‌گفته‌ی اپل، خودروی خودران یادشده در محیط‌هایی مانند آزادراه‌ها بدون نیاز به کمک راننده حرکت می‌کند اما در جاده‌های شهری، راننده باید هدایت آن را بر عهده بگیرد. این رویکرد در برخی شهرها برعکس بوده و خودروهای خودران بدون نیاز به راننده می‌توانند در آن‌ها به حرکت در بیایند اما چنین خودروهایی به سیستم‌های مسیریاب پیشرفته و نقشه‌ی دقیق جاده‌های شهرها نیاز دارند. در صنعت خودروسازی از این خودروها با نام خودروهای خودران سطح ۴ یاد می‌شود.

در حال حاضر از نظر تئوری امکان ساخت خودروی خودران سطح ۴ برای آزادراه‌ها وجود دارد اما تا به حال چنین محصولی به بازار عرضه نشده است. یکی از نقاط ضعف اصلی این خودروها، عدم توانایی آن‌ها در ارائه‌ی سیستم خودران در تمامی شرایط و در نتیجه اتکای آن‌ها به راننده است. این موضوع بر طراحی بخش داخلی خودرو تاثیر گذاشته و برخلاف خودروهای خودران سطح ۵، از این نظر محدودیت‌هایی دارد.

حالا اپل سعی داشته تا در پتنت جدید خود با جمع کردن پدال‌ها در کف خودرو و فرمان در داشبود، فضای مناسبی را برای صندلی‌های خودرو ایجاد کرده و مشکل مذکور را برطرف کند. این قابلیت همچنین از مداخله‌ی راننده با سیستم رانندگی خودرو جلوگیری کرده و امنیت آن را افزایش می‌دهد. این ایده قبلاً در یکی از خودروهای مفهومی آئودی نیز مشاهده شده بود.

همانند همیشه شرکت‌ها سالانه پتنت‌های مختلفی را به ثبت می‌رسانند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها به محصول نهایی تبدیل می‌شوند. این موضوع در مورد پتنت‌ خودروهای خودران بیشتر از سایر بخش‌ها صدق می‌کند. از این رو ممکن است که اپل هرگز خودروی خودرانی را به بازار عرضه نکرده و تنها به همکاری با شرکت‌های دیگر برای ارائه‌ی فناوری خود در خودروهای آن‌ها بسنده کند.

منبع: ۹T05Mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید