معرفی خودروی الکتریکی اپل کار تا سال ۲۰۲۶ به تاخیر افتاد - تکفارس 
معرفی خودروی الکتریکی اپل کار تا سال ۲۰۲۶ به تاخیر افتاد - تکفارس 

معرفی خودروی الکتریکی اپل کار تا سال ۲۰۲۶ به تاخیر افتاد

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 10:56
خودروی اپل

در حالیکه شایعات زیادی درباره اولین خودروی الکتریکی اپل به نام اپل کار (Apple Car) وجود دارد، امروز اطلاعات جدیدی درباره آن منتشر شده است.

طبق یک گزارش جدید، این خودرو به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد و قیمتی حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. شایعات قبلی به سال ۲۰۲۵ برای معرفی این خودرو اشاره کرده بودند اما حالا به نظر می‌رسد که اپل تا آن موقع قادر به آماده‌سازی اولین خودروی الکتریکی خود نخواهد بود.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها قصد ورود به بازار خودروهای الکتریکی را دارند و اپل نیز مثل شیائومی قصد دارد شانس خود را در این بازار امتحان کند. البته طراحی نهایی خودروی اپل کار هنوز معلوم نیست اما شایعات قبلی گفته‌اند که این خودرو هیچ فرمان و پدالی نخواهد داشت و سرنشینان آن به‌صورت رخ‌‌به‌رخ روبه‌روی هم خواهند نشست. همچنین گفته می‌شود این خودرو کاملا خودران خواهد بود و راننده هیچ نقشی در هدایت آن نخواهد داشت. 

البته گزارش امروز، همه این شایعات را رد کرده و گفته است که اپل این طرح‌ها را به‌کلی کنار گذاشته است و قصد دارد یک خودروی الکتریکی معمولی بدون سیستم خودران ارائه کند. بنابراین این خودرو مثل سایر خودروها پدال و فرمان خواهد داشت و سرنشینان آن به صورت عادی کنار هم خواهند نشست.

همچنین گزارش امروز شایعات قبلی پرباره قیمت بالای ۱۲۰ هزار دلار اپل کار را رد کرده و گفته است که قیمت این خودرو زیر ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که اپل ظاهرا از ایده‌های اولیه خود برای ارائه یک خودروی خودران بسیار پیشرفته دست کشیده است و انتطار می‌رود که تا سال ۲۰۱۴ طراحی آن را نهایی کرده و تست‌های آن را در سال ۲۰۲۵ انجام دهد و در نهایت در سال ۲۰۲۶ آن را معرفی و روانه بازار کند.

 نظر شما درباره مودروی اپل کار چیست؟ آیا فکر می‌کنید اپل می‌بایست یک خودروی پیشرفته‌تر معرفی می‌کرد؟

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.