شرکت فاکسکان از مونتاژ کنندگان آیفون اپل اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد - تکفارس 
شرکت فاکسکان از مونتاژ کنندگان آیفون اپل اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد - تکفارس 

شرکت فاکسکان از مونتاژ کنندگان آیفون اپل اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد

افشین نوری
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - 10:57
فاکسکان

اولین خودروی الکتریکی شرکت تایوانی فاکسکان با تقاضای زیادی از سوی مشتریان مواجه شده است. فاکسکان مهمترین مونتاژکننده گوشی‌های آیفون اپل است و حالا این شرکت پیش‌سفارش اولین خودروی برقی خود را به نام Luxgen N7 شروع کرده است. این خودرو هرچند قرار است در نیمه دوم ۲۰۲۳ عرضه شود، اما با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شده است. گفته می‌شود فاکسکان در تولید اولین خودروی الکتریکی اپل موسوم به اپل کار نیز نقش خواهد داشت.‌

تاکنون شایعات زیادی درباره خودروی اپل کار وجود داشته است و حتی طبق یک نظرسنجی که اخیرا لنجام شده بود احتمالا محبوبیت این خودرو بسیار بیشتر از مدل‌های تسلا خواهد بود. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل در ساخت این خودرو با هیچ شرکت دیگری همکاری نخواهد کرد و شایعات مربوط به همکاری این شرکت با هیوندا، پورشه یا تویوتا صحت ندارد. 

به همین خاطر، اپل تصمیم گرفته است که کاملا مستقل عمل کند و برای توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار اولین خودروی الکتریکی خود از تیم تخصصی خودش استفاد کند. با این حال ممکن است که مونتاژ آن را همانند گوشی‌های آیفون به فاکسکان بسپارد. فاکسکان حالا نشان داده است که در زمینه تولید خودرو نیز پتانسیل‌های خوبی دارد و خودروی Luxgen N7 این شرکت که بر پایه پلتفرم MIH ساخته شده است، از همین حالا به نظر می‌رسد که فروش خوبی خواهد داشت. 

مینگ چی کو تحلیلگر محصولات اپل اوایلامسال ادعا کرده بود که پروژه خودروی الکتریکل اپل به‌کلی منحل شده است و مهندسان این پروژه به شرکت‌های دیگر پیوسته‌اند‌. با این حال، هنوز شواهدی در تائید این ادعا وجود ندارد و گزارش‌های متعددی به احتمال عرضه این خودرو در سال ۲۰۲۵ اشاره کرده‌اند. 

اخیرا نیز گزارشی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل یکی از مدیران ارشد ساق لامبورگینی را استخدام کرده است و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شایعات تا حد درست خواهند بود و اپل چه برنامه‌هایی در سر دارد. 

منبع: Notebokcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.