ال جی به عنوان تامین کننده اصلی تجهیزات خودروی الکتریکی اپل کار انتخاب شد - تکفارس 
ال جی به عنوان تامین کننده اصلی تجهیزات خودروی الکتریکی اپل کار انتخاب شد - تکفارس 
ال جی به عنوان تامین کننده اصلی تجهیزات خودروی الکتریکی اپل کار انتخاب شد - تکفارس 

ال جی به عنوان تامین کننده اصلی تجهیزات خودروی الکتریکی اپل کار انتخاب شد

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۱ - 11:52
خودروی اپل

اپل در حال توسعه اولین خودروی الکتریکی خود است و حالا شنیده ها حاکی از آن است که شرکت ال جی تبدیل به تامین کننده اصلی قطعات این خودرو خواهد شد. این تجهیزات شامل باتری، دوربین خودرو و تجهیزات دیگر خواهد بود.

ال جی در حال حاضر دومین شرکت بزرگ سازنده باتری خودروهای الکتریکی و طبق گزارشی که امروز منتشر شده است این شرکت به خاطر سابقه درخشانی که در این بخش دارد به عنوان تامین کننده اصلی خودروی اپل کار انتخاب خواهد شد.

طبق این گزارش دوتا از واحد‌های مهم ال جی که LG Energy Solution و LG Innotek نام دارند به ترتیب باتری و دوربین خودروی الکتریکی اپل کار را تولید خواهند کرد.  این دو واحد هم‌اکنون بازی و دوربین خودروهای تسلا را تامین می‌کنند و حالا به نظر می‌رسد که اپل نیز به جمع مشتریان آن‌ها خواهد پیوست. واحدهای دیگر ال جی مثل ال جی الکترونیکس و ال جی دیسپلی نیز بخش دیگری از تجهیزات خودروی الکتریکی اپل را تامین خواهند کرد.

این برای اولین بار نیست که دو شرکت ال جی و اپل با هم همکاری می کنند. این دو شرکت قبلاً در ساخت نمایشگرهای گوشی‌های آیفون باهم همکاری داشتند و انتظار می رود که همکاری جدید آنها نیز منجر به نتایج خوبی شود. ضمن اینکه به خاطر تحریم‌های جدید آمریکا امکان واردات قطعات چینی به داخل خاک آمریکا وجود ندارد و به همین خاطر اپل مجبور است که از محصولات سایر شرکت‌ها مثل ال جی استفاده کند.

به نظر می‌رسد پیشنهاددهنده این همکاری خود اپل بوده است و از این نیست که با آن موافقت کرده است البته الذی هنوز این موضوع را به طور رسمی تایید نکرده است اما خبرها حاکی از آن است که این شرکت یک گروه اختصاصی خودروی الکتریکی برای کار روی موضوع تشکیل داده است.

طبق شایعات خودروی الکتریکی قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت و مجهز به تجهیزات پیشرفته برای هدایت خود را خودرو خواهد بود این خودرو را تبدیل به رقیب اصلی خودروهای الکتریکی تسلا خواهد شد و انتظار می‌رود مشتریان زیادی برای آن وجود داشته باشد. گفته می‌شود این خودرو در سال ۲۰۲۶ روانه بازار خواهد شد.

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید