اپل تیم مهندسی پروژه خودروی الکتریکی اپل کار را تغییر داد - تکفارس 
اپل تیم مهندسی پروژه خودروی الکتریکی اپل کار را تغییر داد - تکفارس 

اپل تیم مهندسی پروژه خودروی الکتریکی اپل کار را تغییر داد

افشین نوری
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 09:03
خودروی اپل

اپل مدت‌هاست که در حال کار روی اولین خودروی الکتریکی خود به نام اپل کار (Apple Car) است و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تیم طراحی آن را بازسازی کند‌.

مینگ چی کو تحلیلگر مطرح حوزه فناوری گفته است که اپل همچنان درگیر پروژه خودروی الکتریکی خود تحت عنوان تایتان است و این شرکت در حال ایجاد تغییراتی در تیم مهندسان این پروژه است. اپل ظاهرا چند ماه پیش نیز افرادی را به این پروژه اضافه کرده بود. 

کو گفته است که اپل به حای همکاری با خودروسازان مطرح دنیا در حال مذاکره با تامین‌کنندگان قطعات خودرو است تا پروسه مونتاژ آن را برون‌سپاری کند‌. البته طراحی این خودرو بر عهده تیم مهندسان اپل خواهد بود اما هنوز طراحی نهایی این خودرو مشخص نیست. 

اپل هم‌اکنون در مورد گوشی‌های آیفون نیز روش مشابهی را اتخاذ کرده است و قطعات آن‌ها را از شرکت‌های دیگر تامین می‌کند و مونتاژ آن‌ها را به شرکت فاکسکان سپرده است. این روش باعث کاهش هزبنه‌های اپل می‌شود و حاشیه سود خوبی را برای این شرکت به همراه دارد. لازم به ذکر است که دولت آمریکا نیز اخیرا از تولید خودروهای برقی پشتیبانی کرده است و این موضوع می‌تواند به نفع اپل باشد.

فاکسکان به‌عنوان یک شرکت تایوانی علاوه بر مونتاژ گوشی‌های آیفون اخیرا همکاری نزدیکی با سایر خودروسازهای دنیا جهت تولید خودرو داشته است و سابقه خوبی در این زمینه دارد‌. طبق شایعات، اولین خودروی الکتریکی اپل در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد و شاید تا آن موقع تغییرات زیادی در این پروژه ایجاد بشود. 

منبع: Notbookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید