خودروی برقی اپل به طور کامل خودران نخواهد بود - تکفارس 
خودروی برقی اپل به طور کامل خودران نخواهد بود - تکفارس 

خودروی برقی اپل به طور کامل خودران نخواهد بود

مهدی حلوائی
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 14:43
خودروی اپل

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، خودروی برقی اپل به طور کامل خودران نبوده و تنها در اتوبان‌ها بدون نیاز به راننده کار خواهد کرد. ظاهراً این خودرو، که با نام پروژه تایتان شناخته می‌شود، همانند خودروهای معمولی دارای فرمان و پدال بوده و اپل آن را در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه می‌کند.

خودروی برقی اپل قابلیت‌های متنوعی مانند امکان اجرای بازی و یا پخش ویدیو را ارائه می‌دهد اما به محض ورود به خیابان یا در شرایط جوی نامساعد از راننده می‌خواهد تا کنترل آن را به دست بگیرد. گفته می‌شود که این خودرو ابتدا در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و اپل در ادامه آن را در بازار سایر کشورها در دسترس قرار می‌دهد.

خودروی برقی اپل

پروژه تایتان از چند سال پیش در دست ساخت بوده و عرضه‌ی آن به دلایل مختلفی مانند تغییر تیم سازنده و اخراج برخی از اعضای این تیم بارها به تعویق افتاد و اپل حتی برای ساخت آن از شرکت‌‌های دیگری مانند هیوندای نیز کمک گرفت. اپل همچنین در سال ۲۰۱۶ از ساخت این خودرو منصرف شده بود و قصد داشت تا به جای آن، پلتفرمی تمام خودران را طراحی و تولید کند.

در حال حاضر استفاده از خودروهای تمام خودران در بسیاری از ایالات آمریکا غیرقانونی بوده و حتی تاکسی‌های رباتی شرکت وایمو نیز تنها در شرایط جوی مناسب اجازه‌ی حرکت در خیابان‌های کالیفرنیا را دارند. از این رو در صورتی که اپل مشکلات فنی خودروی تمام خودران خود را رفع کند، باز هم از نظر قانونی امکان فروش چنین محصولی را نخواهد داشت.

اپل همچنین در صورت ساخت خودروی نیمه خودران باید در بازاری به رقابت بپردازد که غول‌هایی مانند تسلا، فورد، هیوندای، فولکس‌واگن و ریویان از مدت‌ها پیش در آن حضور دارند. از این رو بعید است که خودروی برقی این شرکت در نهایت با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.