لوتوس خودرو الکتریکی Emeya را ۱۶ شهریورماه معرفی می کند - تکفارس 
لوتوس خودرو الکتریکی Emeya را ۱۶ شهریورماه معرفی می کند - تکفارس 
لوتوس خودرو الکتریکی Emeya را ۱۶ شهریورماه معرفی می کند - تکفارس 

لوتوس خودرو الکتریکی Emeya را ۱۶ شهریورماه معرفی می کند

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۲ - 17:52
لوتوس

لوتوس اعلام کرد که هایپر خودروی الکتریکی بعدی خود یعنی Emeya 2024 را در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور ماه) در شهر نیویورک رسما معرفی خواهد کرد. لوتوس ادعا کرده است که Emeya پیشرفته‌ترین هایپر خودروی تمام الکتریکی جهان خواهد بود.

تیزر این خودرو فقط چراغ‌های عریض LED جلوی آن را نشان می‌دهد. Emeya که با نام رمزی Type 133 در حال توسعه بوده ظاهرا از معماری شبیه به Eletre بهره خواهد برد و مشخصات مشابه آن خواهد داشت.

لوتوس که متعلق به شرکت چینی Geely است می‌خواهد در بازار خودروهای الکتریکی حضور بیشتری داشته باشد. Emeya قرار است دومین خودرو از سه خودروی الکتریکی جدید این شرکت باشد که در چهار سال آینده معرفی خواهند شد. این سه خودرو شامل یک خودروی اسپرت، یک سدان کوپه و یک شاسی بلند دیگر می‌شوند. شاسی بلند کراس اوور Eletre سال گذشته با ظرفیت باتری بیش از ۱۰۰ کیلووات‌ساعت و توان ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد.

طبق گزارش Motor1، لوتوس در سال ۲۰۲۲ فقط ۵۷۶ خودرو فروخته که در مقایسه با سال قبل ۶۲ درصد کاهش داشته است. این شرکت همچنین در سال گذشته ۱۴۵.۱ میلیون پوند ضرر کرده و حتی ممکن است بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

همان‌طور که می‌دانید، نام تمام خودروهای جاده‌ای شرکت لوتوس با حرف E آغاز می‌شود و همانند همیشه داستان جالبی در مورد این موضوع وجود دارد که حالا توسط شرکت لوتوس فاش شده است. با توجه به اطلاعات منتشرشده توسط لوتوس، کالین چپمن (بنیان‌گذار شرکت انگلیسی لوتوس) اولین خودروی جاده‌ای این شرکت را “مارک I” نامید و در نام‌گذاری این خودرو به جای اعداد استاندارد از عددگذاری رومی استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

این نوع نام‌گذاری تا ساخت خودروی مارک X پیش رفت اما رسانه‌های آن زمان ترجیح می‌دادند که خودروی بعدی این شرکت یعنی مارک XI را لوتوس XI معرفی کنند. چپمن نیز به همین دلیل در خودروهای بعدی شرکت از نام مارک استفاده نکرد. با این وجود، به دلیل این‌که عدد ۱۱ شباهت زیادی به عدد رومی II داشت، چپمن تصمیم گرفت تا از آن پس در نام‌گذاری خودروهای لوتوس اعداد را به‌صورت حروف به کار ببرد و در نتیجه خودروی لوتوس الون (Eleven) را طراحی کرد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم لوتوس چه برنامه‌هایی در سر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید