چرا نام خودروهای شرکت لوتوس با حرف E شروع می‌شود؟ - تکفارس 
چرا نام خودروهای شرکت لوتوس با حرف E شروع می‌شود؟ - تکفارس 

چرا نام خودروهای شرکت لوتوس با حرف E شروع می‌شود؟

مهدی حلوائی
۱۴ تیر ۱۴۰۰ - 19:54
لوتوس امیرا

همان‌طور که می‌دانید، نام تمام خودروهای جاده‌ای شرکت لوتوس با حرف E آغاز می‌شود و همانند همیشه داستان جالبی در مورد این موضوع وجود دارد که حالا توسط شرکت لوتوس فاش شده است. با توجه به اطلاعات منتشرشده توسط لوتوس، کالین چپمن (بنیان‌گذار شرکت انگلیسی لوتوس) اولین خودروی جاده‌ای این شرکت را “مارک I” نامید و در نام‌گذاری این خودرو به جای اعداد استاندارد از عددگذاری رومی استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

این نوع نام‌گذاری تا ساخت خودروی مارک X پیش رفت اما رسانه‌های آن زمان ترجیح می‌دادند که خودروی بعدی این شرکت یعنی مارک XI را لوتوس XI معرفی کنند. چپمن نیز به همین دلیل در خودروهای بعدی شرکت از نام مارک استفاده نکرد. با این وجود، به دلیل این‌که عدد ۱۱ شباهت زیادی به عدد رومی II داشت، چپمن تصمیم گرفت تا از آن پس در نام‌گذاری خودروهای لوتوس اعداد را به‌صورت حروف به کار ببرد و در نتیجه خودروی لوتوس الون (Eleven) را طراحی کرد.

این سنت در نام‌گذاری از آن زمان آغاز شد و تا تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۱ (۱۵ تیر ۱۴۰۰) و با رونمایی از خودروی لوتوس امیرا (Emira) ادامه خواهد یافت. امیرا آخرین خودروی با موتور درون‌سوز شرکت لوتوس خواهد بود و پس از عرضه‌ی آن، این شرکت انگلیسی بر روی ساخت خودروهای برقی تمرکز خواهد کرد. این خودرو در ژانویه‌ی سال جاری معرفی شده و چندی پیش نیز آخرین تیزر مربوط به آن منتشر شد.

نظر شما در مورد خودروهای شرکت لوتوس چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند در بازار خودروهای برقی نیز عملکرد موفقی داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید